24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!

Program Festiwalu Równych Praw
24 września (piątek)

18.00 Otwarcie wystawy fotograficznej autorstwa Anny Smarzyńskiej
pt.: Równi w Europie – Tak, chcemy!

Wystawa zdjęć polskich par jednopłciowych, które chcą zawrzeć związek partnerski oraz 10 par z zagranicy, które dzięki odpowiednim
regulacjom prawnym już sformalizowała swój związek. Gośćmi wernisażu będą pary z polskich zdjęć.

Księgarnio -Kawiarnia Nalanda, ul. Plac Kościuszki 12

19.00 Debata pt.: Ustawa i co dalej?

Przyszłość ustawy o związkach partnerskich w Polsce. Wśród gości przedstawiciele organizacji i mediów LGBT oraz eksperci w zakresie prawa antydyskryminacyjnego.

Księgarnio -Kawiarnia Nalanda, ul. Plac Kościuszki 12

23.00 Impreza przemarszowa

Lulu Bella Cafe, ul. Purkyniego 1

25 września (sobota)
14.00 Marsz Równości – poparcie dla ustawy o związkach partnerskich

Start: Rynek – koło pręgierza

16.00 Obiad domarszowy

Księgarnio -Kawiarnia Nalanda, ul. Plac Kościuszki 12

18.00 Panel dyskusyjny pt.: Jak oni to zrobili? Czyli – strategie wprowadzania ustaw o związkach partnerskich w krajach UE

Wśród panelistów reprezentanci organizacji LGBT z Niemiec – Claus
Brandt, Czech – Jessica Jayne Maertin, Holandii – Stephen Geitenbeek
oraz Polski – Mariusz Kurc.

Księgarnio -Kawiarnia Nalanda, ul. Plac Kościuszki 12

21.00 Premierowy w Polsce pokaz filmu dokumentalnego Suddenly Last Winter

Wielokrotnie nagradzany obraz Gustav Hofer i Luca Ragazzi. Życie Gustava i Luki zmienia się gwałtownie, gdy włoski rząd przedstawia
projekt ustawy, przyznającej prawa parom homoseksualnym. W kraju narasta fala homofobii, zablokowanie ustawy staje się priorytetem Watykanu i konserwatystów, którzy w legalizacji związków partnerskich
widza upadek moralności i „rodziny”.

Księgarnio -Kawiarnia Nalanda, ul. Plac Kościuszki 12

23.00 Impreza pomarszowa z występem berlińskiej slamerki Anti g. One

Loft cafe, ul. Łaciarska 28

26 września (niedziela)
12.00 Śniadanie z udziałem polskich par biorących udział w wystawie
Równi w Europie -Tak, chcemy!

Pub Włodkowica 21, ul. Pawła Włodkowica 21

14.00 Wykład pt.: Czy pieniądze maja orientacje seksualna? Ile i kto traci na braku uregulowań prawnych dotyczących par jednopłciowych.

Wykład poprowadzi Zofia Łapniewska ekonomistka, aktywistka badaczka zajmująca się zagadnieniami z zakresu feministycznej
ekonomii.

Włodkowica 21, ul. Pawła Włodkowica 21

17.00 Pokaz filmu pt.: Einstein sexu oraz prelekcja przedstawiająca postać Magnusa Hirshfelda oraz reżysera filmu Rosa von Praunheim

Prelekcje poprowadzą Janusz Boguszewicz i Jerzy Piątek (homiki.pl).

Włodkowica 21, ul. Pawła Włodkowica 21

Szczegółowy program Festiwalu: www.festiwalrownychpraw.pl

Zapraszamy!

16 komentarzy24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!

  • krzsz1986@tlen.pl

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Pieniądze orientacji seksualnej nie mają, płci biologicznej czy kulturowej również, ale i tak człowiek może się dowiedzieć czegoś nowego. Ekonomia feministyczna, dobre! 😀 Hehe.

  • stereo-typ

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    @ krzsz1986@tlen.pl

    Oczywiście, że pieniądze orientacji seksualnej nie mają. Mają ją ich właściciele. Jak porównasz jakie podatki płacisz Ty a jakie Twój żonaty i dzieciaty kolega zatrudniony na takim samym stanowisku to dojdziesz do wniosku, że coś w tym jest!

  • wuk

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Chodzi chyba o Magnusa Hirschfelda.

    Zachęcam szczególnie gejów z Kołobrzegu, żeby pamiętali o najsłynniejszym człowieku urodzonym w tym pięknym mieście.

  • vito222222

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    tylko, że żonaty i dzieciaty kolega płaci np. mniejsze odsetki za mieszkanie, bo państwo za niego część dopłaca a gej płaci pełne odsetki. ponadto państwo płaci alimenty za tych żonatych i dzieciatych a za gejów nie płaci. nic państwo nie pomaga gejom a heterykom i owszem. a zarobki? nikt nie zrobił statystyk bo się nie da o tym ile zarabiają homo.

    w każdym razie festiwal ok, ale jak dla mnie za mało filmów!

  • marcin

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Ekonomia nie ma płci? Zabawne, jak się porówna zarobki kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach. A weźmy cały sektor usług opiekuńczych, zdominowany przez kobiety, wówczas dysproporcje w zarobkach widać gołym okiem, nie trzeba tu analiz – z prostego powodu, większość pracuje jako darmowa wykwalifikowana siła robocza, opiekując się dziećmi czy członkami rodziny. Ponadto zgadzam się z tymi podatkami płaconymi przez osoby homo.

  • vito222222

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    w polsce w ogóle ludzie są tanią siłą roboczą zachodu. nie ma tu znaczenia płeć. człowiek skończy sgh na 5, zna dobrze angielski to dostanie w banku w warszawie 2300 zł na rękę. jesteśmy po prostu dziadami europy, na tym polegało wprowadzenie nas do unii, zachód wolał abyśmy my byli tanią siłą niż np. chińczycy.

    a swoją drogą w chinach skandalem jest pensja 150 euro na łapę, tam to się uważa za pensję dającą pełne prawo do narzekania jaka bieda a u nas? całkiem niedawno najniższa krajowa to na łapę było około 700 zł i tyle zarabiali ludzie na kasach w marketach. i nikt nie podawał przykładu polski jako miejsca gdzie zarabia się prawie tyle ile najmniejsza pensja w chinach a koszty utrzymania i ceny mamy 5 razy większe niż w chionach.

    realnie to pensje w polsce na poziomie 1000 zł to przy kosztach utrzymania, szczególnie w warszawie, to nie wiem czy nie więcej realnie zarabia robotnik rolny w burkina faso…

    oto jaki mamy kraj – tfu!

  • Peter Pan

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Osobiście chętnie bym wysłuchał wykładu jakiegoś rozsądnego ekonomisty maskulinistycznego.
    Jako temat proponowałbym np. alimenty.

    W Polsce przyznaje się ojcom czas widywania się z dzieckiem w wymiarze, który jest absolutną kpiną i do tego jeszcze każe się im płacić pieniądze, których zastosowania nie są w stanie skontrolować.

  • vito222222

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Zgadzam się. Opieka rodzicielska powinna być dzielona na oboje rodziców a w wyjątkowych przypadkach powinien mieć jeden rodzić ograniczona opiekę np. do kilku godzin na tydzień lub wyłączoną.

    Obecny system przyznawania opieki jednemu rodzicowi a obciążania alimentami drugiego powoduje, że ten drugi nie jest z dzieckiem związany i dziecko traktuje go jako dojna krowę i ma najczęściej pretensje o rozpad małżeństwa.

  • krzsz1986@tlen.pl

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    @ Marcin

    Porówna się zarobki kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach… i wtedy co? Bo dla mnie nie jest to do końca jasne. A jeśli chodzi o opiekę nad dziećmi… przecież wiadomo, że za to nikt nie będzie płacił. Poza tym ktoś musi utrzymywać taką kobietę, która jest gospodynią domową.

  • mirka

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Widzę, że za rok powinniśmy się zająć prawami i obowiązkami rodziców, bo po tych żenujących komentarzach widzę, że jest dużo do zrobienia w temacie….

  • svefn

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    A jeśli chodzi o opiekę nad dziećmi… przecież wiadomo, że za to nikt nie będzie płacił. Poza tym ktoś musi utrzymywać taką kobietę, która jest gospodynią domową.

    a dlaczego nie? w końcu ona pracuje, wychowuje przyszłą siłę roboczą, tworzy kapitał społeczny, a oszczędzić na starość nie ma z czego, emerytury mieć nie będzie.

  • krzsz1986@tlen.pl

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    @ svenf
    Sorry, a kto mi będzie płacił za to, że podcieram sobie tyłek? OK, wiem, od tego nie przybywa kapitału społecznego. Ale od ścierania kurzu z mebli również nie, chociaż to także bardzo pożyteczne zajęcie. Tak się jednak składa, że wiele kobiet decyduje się łączyć pracę z wychowaniem dzieci – one też wychowują przyszłą siłę roboczą, to może im też należy płacić? A poważnie… jeśli ktoś twierdzi, że za pracę w domu należy się pensja od państwa, to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że ma bardzo nikłe pojęcie na jakiekolwiek tematy ekonomiczne.

    Kobieta, która nie pracuje i zajmuje się domem, jest np. utrzymywana PRZEZ MĘŻA. Na starość, podobnie jak przez całe życie, będzie utrzymywał ją mąż. Jeśli mąż umrze wcześniej, dostanie po nim jakieś świadczenie. Jeśli zostawi, pewnie alimenty? Problemem może być brak analogicznego zabezpieczenia par homoseksualnych.

  • Peter Pan

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Mirka jest zapewne ekonomistką feministyczną specjalizującą się w subdziedzinie tej szacownej nauki, jaką jest ekonomia lesbijska.
    I dzięki temu, choć dziś jesteśmy jeszcze ciemni a nasze komentarze żenujące, możemy liczyć na to, że za rok Mirka zajmie się ,,prawami i obowiązkami rodziców” i powie nam jak jest naprawdę (nie zrażając się tym, że jest jeszcze ,,dużo do zrobienia w temacie”).

    Tylko ze mną będziesz miała problem Mirka, bo ja jestem liberałem i uważam, że to czy kobieta zostaje w domu czy nie to jest zazwyczaj jej suwerenna decyzja a nie, jak twierdzi feminista-Maciek, ,,niewolnictwo”.
    Jeżeli natomiast państwo z jednej strony odbiera ojcu możliwość bycia odpowiedzialnym za dziecko przyznając mu prawo do widywania go raz w miesiącu a z drugiej powołując się właśnie na tę odpowiedzialność każe mu płacić rujnujące go sumy, to dla mnie jest to 100 razy poważniejszy problem ekonomiczny i społeczny.
    I co zrobisz Mirka? Masz jakieś warsztaty, wykłady lub seminaria dla tak beznadziejnych przypadków jak ja?

  • krzsz1986@tlen.pl

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Jeśli chodzi o „nie” dla wynagradzania prac domowych, to nawet nie ma znaczenia, czy jest się liberałem, czy nie…

  • Peter Pan

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Zgoda. Ale ja nawet nie miałem na myśli wynagrodzenia. Odniosłem się raczej do tych wzruszających opowieści Marcina (nie Maćka- pomyliłem imię w poprzednim poście).

  • Marcin

    [Re: 24-25.09 – świętujemy we Wrocławiu!!!]

    Mój komentarz komentujący Wasze komentarze: BLA BLA BLA…

Skomentuj

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Obraz CAPTCHY

*

Pamiętaj: zamieszczając komentarze akceptujesz regulamin

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa