Homikoteka

Homikoteka, top, XIX w. • Szczegółowe opisy młodzieńczej rozwiązłości kończą porady, że można im zapobiec izolując swe potomstwo od szkodliwego oddziaływania otoczenia, oddalając „piastunki, mamki, dziewki, lokaje, młode podrostki gminnego stanu, fryzjerów, Żydów, całą czeladź domową!”. W takich oto warunkach powinni według Trentowskiego wychowywać się młodzi przyjaciele „wolności, światła i postępu”, mający do spełnienia misję wobec „naszej przyszłej ukochanej Polski”.   więcej »

Homikoteka, top, XX w. • W wyborze dzieł niemieckich poetów, przygotowanym przez Napierskiego dla wydawanej w Lublinie Biblioteki Kameny, znalazło się kilka utworów Platena. Jest wśród nich oda oznaczona numerem IV, będąca tajemniczą wizją spotkania z rzymskim chłopcem, którego urodą zachwyciłby się nawet Bachus.   więcej »

 

Zobacz też: (losowo wybrane artykuły)

Dariusz Szreter, Kto nie ma tej skłonności?, „Dziennik Bałtycki”, 2007, 3-4 listopada, s. 16.

• ”9 • Homikoteka, XX w.
Jarosław Iwaszkiewicz należał do tych literatów dwudziestolecia międzywojennego i Polski ludowej, którzy nie ukrywali swego homoseksualizmu.   więcej »

Mariusz Szczygieł, Ewa Żychlińska, Rozgrzeszanie, „Na Przełaj”, 1986, nr 51 (1516)

• ”9 • Homikoteka, XX w.
"W waszej gazecie młodzież w rubryce "Szukam przyjaciela" pisze często "cenię uczciwość", lecz niech pan sam powie, jak komuś napisać coś takiego: 'nie piję, nie palę, ale drogi kolego, jestem zboczonym pedałem" i jeszcze podać swój adres"   więcej »

Janusz Korczak, Bobo, Warszawa 1914.

• ”13 • Homikoteka, top, XX w.
Tekst o charakterze autobiograficznym, opublikowany w tomie Bobo, który ma formę dziennika, bazującego na autentycznych zapiskach z okresu między trzynastym a szesnastym rokiem życia autora. Znajdujemy tam liczne informacje na temat dojrzewania seksualnego i erotycznych pragnień nastoletniego Goldszmita.   więcej »

A.H. Petiscus, Olimp czyli mitologia Greków i Rzymian z dodaniem wiadomości o bogach Egiptu, Indyi i krain północy […], Warszawa 1875.

• ”3 • Homikoteka, top, XIX w.
W odróżnieniu od większości współczesnych sobie twórców literatury dydaktycznej Petiscus pisał w sposób dość bezpośredni o życiu erotycznym starożytnych bogów, czego dobrym przykładem jest historia Apollina i Hiacynta.   więcej »

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa