Heterycy, rewolucja u bram!

Ciekawe, jak będzie się odbierać te rozmowy za kolejne dwadzieścia lat (z okładem). Czy będą to opowieści o żelaznym wilku, niczym o paleniu czarownic? Czy też może (oby nie!) okaże się, że był kiedyś taki przelotny moment/festiwal swobody, bo teraz już tylko można osiągać orgazm adorując (no, proszę dopowiedzcie sobie kogo…)…

No pasaran dyktaturze smutasów

Parada to żywioł – nie sposób zadekretować jej kształtu! – pisze Krzysztof Zabłocki w pełnym energii manifeście w naszej debacie o Paradzie.

Kochamy Poniedziałka? Kochamy! No!

Jest scena z Gertrudą, gdy Hamlet przyszedł do jej sypialni. I nagle z ostatniego rzędu dobiega głos wstrząśniętej kobiety. Najpierw cicho i niepewnie, ale potem coraz głośniej domagała się odpowiedzi na pytanie: „Czy to jest teatr, czy burdel?!”. Nam na scenie wydawało się, że to jakiś głupi żart i że na tym się skończy, ale dopiero się zaczęło

Zaprawdę, powiadam Wam…

W naszym dążeniu do sprawiedliwości i równości w różnorodności niekiedy w piętkę gonimy… Bądźmy pełnowymiarowymi Ludźmi, a nie gejami, lesbijkami, transami… i nie łapmy innych (i siebie samych) za słowa. Nie stawajmy się policjantami politycznej poprawności.

Komentarz Krzysztofa Zabłockiego do tekstu Tomka Sikory – i nie tylko

Każdy ze swym Ganimedem

Opowiadania Michała Głowińskiego – pisane przezroczystą, krystalicznie czystą prozą, stylistyką nieco staroświecką, trochę (zwłaszcza w wypadku „Baru ‘Ganimed”) przywodzą na myśl niektóre opowiadania Iwaszkiewicza (na przykład „Tatarak”). No cóż – rzadko kiedy się zdarza, by wybitny uczony okazał się wybitnym prozaikiem. Ale, jak widać, się zdarza.

– Krzysztof Zabłocki pasjonująco o opowiadaniach prof. Michała Głowińskiego i nie tylko.

Mario Vargas Llosa – naprawdę trafiony Nobel

Mario Vargas Llosa nie mógł nie sprawić przyjemności czytającym go homikom; otóż w jego twórczości pojawiają się także wątki gejowskie.

Krzysztof Zabłocki o twórczości tegorocznego Noblisty. Nie tylko o homiczych wątkach…

Od Och-teatru do Och-gejkomedii? O propozycji Jerzego A. Masłowskiego

Wczesnym latem Och-teatr – niejako latorośl teatru Polonia, założonego i prowadzonego przez Krystynę Jandę – wystawił sztukę Jerzego A. Masłowskiego Zaświaty, czyli czy pies ma duszę. Przedstawienie jest reżyserskim debiutem córki sławnej aktorki Marii Seweryn. Jest to opowieść o trzech filozoficznie usposobionych striptizerkach. Gdy jadą na występy, przed samochód wybiega na drogę pies…

Fantazja Krzysztofa Zabłockiego o świetnym spektaklu, niewystawionej gejkomedii, Ivanie Komarenko i suczce Lulu.

Pogodna Fin de partie, czyli życioczytanie i pisanie Henryka Berezy

Dowiedzieliśmy się przede wszystkim co nieco o Henryka Berezy życiu i twórczości integralnie scalonym w jednię – o jego życioczytaniu i pisaniu nieśpiesznym, uważnym, rzetelnym. I myślę, że jednak szczęśliwym.

Krzysztof Zabłocki o facynujących „Końcówkach” (wyd. ha!art) – wywiadzie-rzece z wybitnym krytykiem literackim Henrykiem Berezą, w którym nie zabrakło homiczych fragmentów, a wśród bohaterów znaleźli się klasycy literatury polskiej…
Gorąco polecamy!

Radość patrzenia, radość odczuwania

Opadło już pierwsze zaaferowanie, pierwsze głosy oburzenia dawno zostały zapomniane, możemy spokojnie napisać o głośnej i pionierskiej wystawie. Ars Homo Erotica – garść idiolektyczno-idiosynkratycznych refleksji.

Co to właściwie znaczy być homoseksualistą?

Chcę postawić pytanie – także samemu sobie – jaka jest otóż waga zamieszczonego w tekście wyznania, i jakie jest miejsce homoseksualizmu w życiu autora Kręgów obcości? Jakie jest miejsce homoseksualizmu w życiu i twórczości innych autorów, ba, w życiu/”twórczości” nas wszystkich, także i w moim własnym?

Krzysztofa Zabłockiego rozważania na kanwie autobiografii Michała Głowińskiego Kręgi obcości, istocie autobiografistyki homoseksualistów i komentarzach do tego głośnego „coming outu”.

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa