„Szkoła milczenia” wieńczy projekt weryfikacji podręczników

Ponad rok trwał projekt pn. ”Przegląd treści szkolnych podręczników do biologii, WOS i WDŻR pod kątem przedstawienia w nich problematyki LGBTQ i treści homofobicznych”. W jego trakcie czterech ekspertów – seksuolog dr hab. Zbigniew Lew-Starowicz, socjolog dr hab. Jacek Kochanowski, pedagog dr Krzysztof Wąż oraz psycholog dr Robert Kowalczyk – przeanalizowało treść 51 podręczników do gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Efektem ich pracy jest opracowanie „Szkoła milczenia”, które niebawem ukaże się drukiem.

Projekt zrealizowano dzięki grantowi przyznanemu SPR przez Fundację im. Stefana Batorego w ramach programu dotacyjnego „Demokracja w Działaniu”. Dzięki grantowi SPR mogło zlecić weryfikację treści podręczników ekspertom oraz skutecznie rozpowszechnić wyniki ich pracy. „Szkoła milczenia” zostanie wydana w 500 egz. i przekazana nauczycielom i nauczycielkom biologii, wiedzy o społeczeństwie oraz wychowania do życia w rodzinie. Publikacja trafi też m.in. do rzeczoznawczyń i rzeczoznawców Ministerstwa Edukacji Narodowej, od recenzji których zależy dopuszczenie danego podręcznika do użytku szkolnego.

Opis zrealizowanego projektu, wnioski płynące z weryfikacji treści podręczników oraz końcowe rekomendacje zawarte są w publikacji „Szkoła milczenia”.

 

[sass, źródło: materiały SPR]




Skomentuj

  

  

  

Obraz CAPTCHY

*

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pamiętaj: zamieszczając komentarze akceptujesz regulamin

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa