Zapraszamy na manify!

Jak co roku w okolicach 8 marca w wielu polskich miastach odbędą się manify. Organizowane od 2000 r. przemarsze i demonstracje mają zwrócić uwagę na problematykę związaną z prawami kobiet. Często towarzyszą im również inne wydarzenia kulturalne. I też – jak co roku – redakcja Homików zaprasza do wsparcia sióstr walczących o emancypację.

Poniżej przedstawiamy krótki przegląd tegorocznych manif. Zapraszamy wszystkich do uczestnictwa!

Szczegółowy program imprez można znaleźć na ich stronach internetowych oraz profilach na Facebooku.

Warszawa

Manifa 2012 wyruszy 11 marca spod Pałacu Kultury i Nauki o 12 w południe.

Tegoroczne hasło to: „Przecinamy pępowinę!”. Jak wyjaśniają organizatorki, chodzi o przerwanie niezdrowej relacji między polityką a Kościołem. „Kobiety to połowa społeczeństwa i chcemy, by było to widać w budżecie! Mamy dość rządów rynkowo-konkordatowych! Na początek odetniemy wreszcie pępowinę, która łączy Sejm z Kościołem – przetnijmy ją razem!” – piszą.

Podobnie jak w latach ubiegłych Manifie towarzyszy trwający od lutego festiwal Rewolucje Kobiet. W jego ramach odbywają się m.in. warsztaty artystyczne, wystawy i pokazy filmowe.

Strona wydarzenia: http://manifa.org; http://rewolucjekobiet.blogspot.com/
Facebook: http://www.facebook.com/#!/porozumieniekobiet8marca

 

Kraków

Tegoroczna Manifa Krakowska ruszy spod Collegium Novum w niedzielę, 11 marca, o godz. 12.

Przejdzie przez miasto pod hasłem „Dość arogancji państwa wobec kobiet”. „8 marca nie chcemy świętować dnia kobiet – chcemy wyrazić swój gniew! Żądamy od państwa i władz samorządowych wzięcia współodpowiedzialności za los kobiet w Polsce! Domagamy się by państwo zaangażowało się we wsparcie naszych dążeń i aspiracji, a zaprzestało ingerencji w nasze życie prywatne i intymne!” – piszą organizatorki. Wśród postulatów wymieniają m.in. zrewidowanie przez rząd polityki rodzinnej, zwiększenie dostępności przedszkoli i żłobków oraz rozwiązanie problemu tzw. umów śmieciowych.

Strona wydarzenia: http://manifakrakow.blox.pl/html
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Krakowska-Manifa/181697261871447

 

Łódź

Łódzką Manifę zaplanowano, jak co roku, na 8 marca. Start w Pasażu Schillera o godz. 15.

Wydarzenie rozpocznie się od happeningu, po którym nastąpi przemarsz ul. Piotrkowską. Poza tym w programie m.in. spotkanie z pełnomocniczką ds. równego traktowania Bogną Stawicką i lokalnymi polityczkami (godz. 18 w świetlicy „Krytyki Politycznej”, ul. Piotrkowska 101), pokazy filmowe i dyskusje.

Facebook: https://www.facebook.com/events/285145534879090/

 

Toruń

Manifa! Toruń 2012 rozpocznie się 10 marca o godz. 12 pod pomnikiem Mikołaja Kopernika.

Tegorocznym hasłem jest sprzeciw wobec dyskryminacji kobiet w pracy. „Kobieta w pracy ma znacznie trudniej niż mężczyzna. Na porównywalnym stanowisku wciąż zarabia średnio 17 proc. mniej, ma większe problemy z uzyskaniem awansu. Coraz więcej Polek decyduje się na rezygnację z macierzyństwa, bo blokuje im to szansę na rozwój zawodowy, wiedzą, że nie będą w stanie utrzymać dziecka” – piszą organizatorzy. „Dlatego przyłącz się do nas! Powiedz NIE dyskryminacji kobiet na rynku pracy! Buduj z nami świat bez podziałów!” – apelują.

Facebook: https://www.facebook.com/events/239058606188328/

 

Olsztyn

Manifowy przemarsz wyruszy 11 marca o godz. 12 z Mostu Jana.

„Uważasz, że: – zmiany w Ustawie Emerytalnej są niekorzystne dla kobiet?; -przemoc w rodzinie jest aktualnym problemem?; – każdy człowiek ma prawo do szacunku?; – każdy człowiek ma prawo do rzetelnej edukacji seksualnej?; – wszyscy jesteśmy równi? Przyjdź na Marsz Manifowy!” – zachęcają organizatorki.

W dniach 8-11 marca odbędzie się też szereg spotkań, warsztatów, dyskusji oraz pokazów filmowych związanych z tematyką feministyczną. Przewidziano również udzielanie bezpłatnych porad prawnych.

Strona wydarzenia: http://www.manifa.olsztyn.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/manifaolsztyn

 

Wrocław

Manifa rusza 11 marca o godz. 14 spod pomnika Fredry.

W tym roku przemarsz odbywa się pod hasłem „Chleba zamiast igrzysk!”. „Tegoroczna Manifa jest naszą odpowiedzią na brak współpracy władz miasta z jego mieszkankami i mieszkańcami, w szczególności na brak konsultacji społecznych w sprawie kluczowych wydatków z budżetu miasta […] Międzynarodowy Dzień Kobiet jest świętem solidarności społecznej i upominaniem się o sprawiedliwość dla wszystkich!” – piszą organizatorzy z inicjatywy 8 Marca.

Wśród wydarzeń towarzyszących Manifie wymieniają debatę o kryzysie edukacji, pokaz filmu „Strajk matek” połączony z dyskusją oraz wymianę ciuchów.

Strona wydarzenia: http://www.manifa.wroclaw.pl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Manifa-2012/371352006228151

 

Szczecin

II Szczecińska Manifa Równości rozpocznie się 11 marca o godz. 11 na placu Grunwaldzkim. Uczestnicy przejdą pod Urząd Miasta. Tegorocznym hasłem manify jest „Wolność, Równość, Świeckość”. Gościem specjalnym będzie ks. Szymon Niemiec, działacz społeczności LGBTQ, pomysłodawca i wieloletni współorganizator warszawskich Parad Równości.

Facebook: https://www.facebook.com/pages/Manifa-Szczecin/247201358688135

 

Trójmiasto

Manifa Trójmiejska 2012 wyruszy spod Urzędu Miasta Gdyni (al. Marszałka Piłsudskiego 52/54) 11 marca o godz. 12.

Przemarsz ulicą Świętojańską w kierunku Skweru Kościuszki poprzedzi odczytanie apelu do prezydentów Gdyni, Gdańska i Sopotu o zagwarantowanie równości kobiet i mężczyzn. Organizująca marsz Trójmiejska Akcja Kobieca chce skłonić władze do wprowadzenia w życie założeń Europejskiej Karty Równości Kobiet i Mężczyzn na Szczeblu Lokalnym. Tegoroczne hasło: „Też jesteśmy oburzone!”.

Strona wydarzenia: http://tak.blox.pl
Facebook: https://www.facebook.com/events/192382827534072/

 

Poznań

Tegoroczna poznańska Manifa odbędzie się pod hasłem „Walcz z przemocą wobec kobiet”.

Przemoc domowa i przemoc wobec kobiet w Europie są nadal powszechne. Rada Europy szacuje, że około 25% kobiet doświadczyło przemocy fizycznej, a 10% doznało przemocy seksualnej z użyciem siły. W większości przypadków sprawcą była osoba z najbliższego otoczenia ofiary, najczęściej jej partner lub były partner. Również w Polsce przemoc domowa wobec kobiet jest nadal powszechna.

8.03.2012 o godzinie 18.30 wszyscy (obojga płci), którzy wspierają idee walki o prawa kobiet są zaproszeni na Manifę!

Przynieś ze sobą latarkę, świecę, lub lampę – czas, by rzucić światło na sprawę przemocy domowej!

 

Białystok

A tymczasem w Białymstoku – niemanifowy, ale kobiecy projekt „Dziew/czyny”:

http://projektdziewczyny.wordpress.com/

57 komentarzy do:Zapraszamy na manify!

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    W Olsztynie, pod „manifowym” hasłem „wszyscy jesteśmy RÓWNI”, odbędzie się protest przeciwko ZRÓWNANIU wieku emerytalnego.
    Nic dodać, nic ująć.

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Z tymi „nierównymi płacami”, to swoją drogą też jest grubymi nićmi szyte.
    Podobno kobiety: 1) gorzej zarabiają, 2) są mniej chętnie zatrudniane, 3) wykonują pracę tak samo dobrze.
    Czyli wychodzi na to, że pracodawcy mogą mieć pracownika, który tak samo dobrze pracuje, i któremu „można” mniej za tak samo dobrze wykonaną pracę płacić a mimo to zatrudniają chętniej takich pracowników, którym się płaci więcej (mężczyzn).
    Takiego dbania o interes własnej grupy, żeby można było w jego imię nie wiadomo ile więcej bulić, to nie ma nawet w mafii. Dlatego nie kupuję tej bajki. Któryś z tych punktów musi być bzdurą.

  • Paweł

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Przecież wiadomo, że pracodawcy boją się zatrudniać młode kobiety, bo zajdzie taka w ciążę i pójdzie na L-4, a potem na macierzyński, a później na wychowawczy. Tylko z drugiej strony, ktoś musi rodzić dzieci, bo inaczej wymrzemy jako naród. Są nawet takie spiskowe teorie, które mówią, że to o to chodzi, aby Polaków zostało tylko 13 -15 milionów… Sam już nie wiem.

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ Paweł

    To prawda. Ciąża bywa powodem dyskryminacji.
    Ale raczej nie z powodów nacjonalistycznych, tylko z powodu własnego interesu, pracodawców i pracodawczyń (dbajmy o równouprawnienie języka).
    Natomiast w bajkę o „niższej płacy, za taką samą pracę” nie wierzę.

  • Twojeimię

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    co to za argument z ta polowa spoleczenstwa? sa wybory i moze ta poszkodowana polowa glosowac na swoich oredownikow … to tak jakby antysemici albo inne liczne a ‚poszkodowane’ grupy postulowaly ‚chcemy udzialu bo nas jest iles tam procent’

    no i te rzady konkordatowo-rynkowe … rozumiem,ze firmy prowadzone przez kobiety tylko przez patriarchat funkconuja na tych odrazajacych rynkowych zasadach …

    sory,ale ten caly feminizm to naiwniactwo, ktore mozna porownac do zaczadzenia komunizmem przed wojna- szlachetne intencje, ktore degeneruja sie z chwila realizacji- mam na to dowod z wlasnego zycia – moje dwie szefowe zapwne w manifie wezma udzial i w mediach sie udziela, co nie bedzie przeszkadzac im w kontynuacji codziennego zamordyzmu wobec podwladnych obu plci …

  • Srulek Zylbersztajn

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Każdy kto był chociaż parę razy w kościele, wie, że jest tam więcej bab niż facetów. To przede wszystkim baby okupują kościelne ławki. Co manifa ma do zaoferowania takim kobietom? Mammografię?

  • mamifa

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Raczej mamienie, hehe.

  • Uschi

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @PP
    Rzeczywiście, hasło olsztyńskie dość wewnętrznie sprzeczne ;) – zakładając oczywiście, że rzeczywiście o ten zapis w nowej ustawie organizator(k)om chodzi.

    Mi się podoba przekaz manify warszawskiej, fajnie o nim napisała Agnieszka Graff w ostatnich Wysokich Obcasach. Liczenie. Ile kasy idzie na stadiony, a ile na politykę prorodzinną. Itp. Demagogia? Być może. Fakty na służbie demagogii? Cóż, zawsze można zarzucić ich naginanie.

    Niestety, nie mam pod ręką ani felietonu Graff, ani gazetki manifowej, z której liczby są zaczerpnięte. Obiecam się odezwać, kiedy tylko dopadnę któregoś z tych tekstów.

  • Uschi

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PS.
    Mam: http://zabardzo.pl/manifa2012.pdf

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Uschi,
    ale to na serio jest demagogia.
    W tej gazetce piszą np., że piłkarze pojadą a stadiony zostaną. Nieprawda.
    Stadion będzie nadal wykorzystywany nie tylko w celach sportowych, ale np. do organizacji koncertów i imprez masowych. Kto wie, może nawet wystąpi tam kiedyś jakaś diva i stadion zapełni się gejami;)?
    Drogi rzeczywiście modernizowane są byle jak, ale to jest głębszy problem, dotyczący np. mechanizmów przetargowych i paru innych spraw czysto systemowych. Podobnie systemowe są kwestie polityki rodzinnej i społecznej. Naprawdę nie sądzę, żeby było tak, że ktoś się zastanawiał czy dać kasę na żłobki czy na Euro.
    Każde państwo przeznacza pewną pulę kasy na kwestie reprezentacyjne. Rząd SLD przeznaczał ją na udział w dwóch wojnach, rząd PiSu na jakieś militarne parady i religijne orgie, PO/PSL wydaje ją na Euro2012 i na rozwój sportu (Orliki).
    Pod tym względem, popieram rząd Tuska.

  • junior

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Mnie się nowe stadiony podobają, choć prawdę mówiąc są koszmarnie przepłacone. Z bliska widać prowizorkę i tandetę, przynajmniej w Warszawie.
    Podoba mi się wydźwięk antyklerykalny Manify. Może wdepnę

  • hostessa

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Nie podoba mi sie Twoja wypowiedź. Podobają Ci się nowe stadiony mimo „prowizorki i tandety”?

  • junior

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Tak. Poprzednie obiekty były znacznie gorsze. Teraz standard dużo lepszy, ale jest się o co czepiać – usterki, niedoróbki widać gołym okiem. No i kosztowało to krocie

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ PP
    „W tej gazetce piszą np., że piłkarze pojadą a stadiony zostaną. Nieprawda. „
    Prawda, prawda… Klagenfurt jest świetnym przykładem możliwości wykorzystania takich obiektów po mistrzostwach. Rentowność stadionu w Klagenfurcie wynosi ok 5% w skali roku!!! Reszta to czysta strata miejscowych władz!!! Oczywiście Klagenfurt ma 100.000 mieszkańców a taki Poznań 550.000 więc tam pewnie rentowność będzie większa, rzędu – powiedzmy – 30% w skali roku. A reszta? Kto do tego obiektu dopłaci?
    Ja rozumiem, że jesteś fanem futbolu ale to Cię jeszcze z myślenia nie zwalnia :-P

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ stereo-typ

    Klagenfurt jest beznadziejnym przykładem, chociażby dlatego, że jest to miasto, które zupełnie się nie liczy na piłkarskiej mapie, nawet samej Austrii. Tamtejsza drużyna gra, jeśli się nie mylę, w 3.lidze. Nie muszę Ci chyba wyjaśniać, że na mecze 3. ligi chodzą zazwyczaj wyłącznie jacyś zatwardziali fanatycy a poza tym to chyba tylko koledzy i rodziny piłkarzy.
    Stadion Miejski w Poznaniu jest natomiast użytkowany przez dwie drużyny 1.Ligi- słabszą- Warkę Poznań oraz Lecha Poznań (Mistrza Polski 2010), których mecze przyciągają bardzo duże ilości kibiców.

    Nie wiem czy polskie stadiony będą rentowne. Zdaję sobie sprawę, że istnieją na ten temat czarne scenariusze. Chętnie o nich poczytam jak masz jakieś poważne linki lub porównania dotyczące stadionów użytkowanych przez drużyny pierwszoligowe, znajdujących się w miastach porównywalnych wielkością z Warszawą, Poznaniem, Wrocławiem i Gdańskiem.

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Zaraz, zaraz…. Czegoś nie rozumiem. Jakie to ma znaczenie w której lidze gra miejscowa drużyna??? Przecież gromko ogłaszałeś, że będą na nich koncerty, imprezy a nawet pojawią się divy „i stadion zapełni się gejami”.
    W końcu jednak wychodzi na to,że rzeczywiście piłkarze pojadą a stadiony zostaną…
    No, no… To poznańska „WarTa” już sprzedała się „WarCe”? Nie wiedziałem…. ;-)

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ stereo-typ

    „Jakie to ma znaczenie w której lidze gra miejscowa drużyna???”

    Rozpiszmy sobie, to co już powiedziałem wcześniej.

    Mecz 1. ligi: stadion prawie pełny, (zazwyczaj) droższe wejściówki
    Mecz 3. ligi: stadion prawie pusty, tańsze wejściówki

    Jeżeli nie rozumiesz, że ten pierwszy przynosi więcej kasy niż ten drugi, to ja nie wiem … .

    Powiem szczerze: w ogóle bym Ci już nie odpisywał, bo to pytanie wskazuje na to, że zaraz zaczniemy dyskutować na temat podstaw arytmetyki i tego czemu liczby mnożone przez większą wartość dają wyższy wynik a zdziwienie takimi zjawiskami, ja mam już za sobą odkąd ukończyłem pierwszą klasę podstawówki.
    Jednak szacun za zauważenie tej Warki:)) Nie wiem już czy to dlatego, że jak mnie zaczynasz truć, stereo-typku, to nawet nie wiem, jak ja sam mam na imię, czy dlatego, że miałem wczoraj ochotę na piwo (a pijam Warkę Strong).
    Trochę mi jednak wstyd, bo niby Warty Poznań nie lubię, ale bardzo lubię jej prezeskę, czy ewentualnie prezesę. Panią Izabellę Łukomską-Pyżalską.
    Nazywa się okropnie, ale jaka jest piękna!

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Widzę, że argument przydatności stadionów do organizowania imprez typu koncerty już sobie całkiem odpuściłeś. Zresztą słusznie bo był on od samego początku całkowicie fałszywy. Polska to nie Brazylia. Koncerty poza halami można tu od biedy organizować od maja do września bo raczej tylko najwytrwalsi wytrzymają 2 godziny w siąpiącym deszczu przy temperaturze +5 stopni Celsjusza.
    Reasumując: jako społeczeństwo zafundowaliśmy „dużym chłopcom” zabawki za miliardy. Chłopcy się będą świetnie bawić przez dwa tygodnie a potem przez dziesiątki lat społeczeństwo będzie ponosić solidarnie koszty utrzymania tych zabawek. Ty jesteś zachwycony bo to między innymi dla Ciebie te zabawki ja zdecydowanie mniej. Jeśli tego nie rozumiesz – trudno!
    Ile można było za pieniądze wydane na te zabawki zbudować km autostrad albo wyremontować zwrotnic na kolei nie wiem. Raczej niemało. Ale co tam? Najważniejsze żebyście się w czerwcu dobrze bawili bo miejsca do zabawy już Wam zafundowaliśmy więc szkoda by było nie skorzystać ;-)

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ stereo-typ

    Odpuściłem sobie ten argument, ponieważ wiem, że dyskusje z Tobą trwają w nieskończoność. Nawet te na temat arytmetyki oraz interpunkcji.
    A kwestia wykorzystania stadionów, jest znacznie bardzie skomplikowana. Z pewnością nie jest prawdą, że będą stały puste. A czy to, co się będzie na nich odbywało, przyniesie odpowiednie dochody miastom, to się dopiero okaże.
    Może tak, może nie.

    Natomiast kto jest, przepraszam, tym społeczeństwem, co to fundowało coś „dużym chłopcom”?
    Tych parę pań, które wczoraj łaziły po Polsce z bębnami? Czy tych paru gejów, którzy mają alergię na piłkę nożną;))?
    Jeśli już sprowadzamy pewne sprawy do tak ogólnych stwierdzeń, to największy procentowy udział w wytwarzaniu PKB w tym kraju mają właśnie ci „duzi chłopcy”. To oni są też tak naprawdę motorem napędowym i podstawą funkcjonowania gospodarki.
    Tak więc, de facto, to oni sobie kupują te zabawki w postaci stadionów.

  • entero

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Tegoroczne hasła były tak mocno radykalne i antyklerykalne, że przysporzyły feministkom więcej przeciwników niż zwolenników.

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Były też po prostu głupie. Dobrze to podsumował Tomasz Lis, mówiąc o czymś, o czym ja nie pomyślałem a to w sumie racja. Mianowicie o tym, że jak już coś to protestować przeciwko Euro trzeba było zanim ta decyzja została podjęta (a nie stało się to z dnia, na dzień). Teraz to po prostu niepoważne.

    Swoją drogą, to aż dziwne, że na razie homiki.pl nie publikują żadnych relacji z tego „święta”.
    Aż taka żenua była w tym roku:) ?

  • d_biskupa

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Może Uschi jeszcze nie wróciła z Manify…

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PP
    „największy procentowy udział w wytwarzaniu PKB w tym kraju mają właśnie ci „duzi chłopcy”. To oni są też tak naprawdę motorem napędowym i podstawą funkcjonowania gospodarki.”
    Jeśli motorem napędowym polskiej gospodarki jest naprawdę nawalony piwskiem blokers z nieskończoną zawodówką to czarno widzę naszą przyszłość… ;-)

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Stereo-typku,

    albo się obracasz w środowisku nawalonych blokersów i widząc, że oni lubią piłkę, myślisz, że tylko oni albo żyjesz w jakiejś szczelnej próżni, w której masz kontakt jedynie z gejami oraz ich wiernymi fankami:))
    Ja myślę, że na oko, co najmniej 80% męskiej populacji w Europie, mniej lub bardziej lubi piłkę nożną. Są w tej grupie i biznesmeni, i profesorowie i młodzi ojcowie, i ich mali synkowie a nawet dziadkowie po 80.
    Mało tego, jest też trochę kobiet, które albo lubią piłkę albo traktują z sympatią fakt, że lubią ją ich partnerzy, mężowie, synowie, bracia czy koledzy.
    Ten ostatni wątek jest ważny, bo coś mi się wydaje, że w Polsce więcej kobiet będzie zainteresowanych obejrzeniem meczu ze swoim facetem (jeśli nie dla meczu, to dla tego faceta) niż wyrażaniem na różne „manifowe” sposoby swojego androfobicznego świra. Bo przecież o to tu tak na serio chodzi a nie o Euro. O to, żeby walnąć sobie w te bębny i wykrzyczeć jakąś bzdurę w rodzaju „samcze igrzyska”.

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PP,

    albo się obracasz w środowisku „tych paru pań, które wczoraj łaziły po Polsce z bębnami” ew. „tych paru gejów, którzy mają alergię na piłkę nożną” i widząc, że oni nie lubią piłki, myślisz, że tylko oni albo żyjesz w jakiejś szczelnej próżni, w której masz kontakt jedynie z fanatykami futbolu oraz ich wiernymi fankami:))
    Ja myślę, że na oko, co najmniej 40% męskiej populacji w Polsce, ma mniej lub bardziej obojętny stosunek do piłki nożnej. Są w tej grupie i biznesmeni, i profesorowie i młodzi ojcowie, i ich mali synkowie a nawet dziadkowie po 80.
    Mało tego, przygniatająca większość kobiet, cierpi na ciężką alergię na samo słowo „futbol” albo traktują z pełną rezygnacji obojętnością fakt, że lubią ją ich partnerzy, mężowie, synowie, bracia czy koledzy.
    Ten ostatni wątek jest ważny, bo coś mi się wydaje, że w Polsce zdecydowanie więcej kobiet będzie zainteresowanych czymkolwiek innym niż obejrzeniem meczu ze swoim facetem.
    A punkt widzenia zależy zawsze od punktu siedzenia.

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    stereo-typku,

    bardzo ładne odwrócenie, ale jeżeli nawet, co z niego wynika, 60% a nie 80% facetów w tym kraju lubi piłkę, to jest to i tak więcej niż połowa męskiej populacji.
    I jeśli nawet, co znów wynika z Twojego odwrócenia a nie moich prywatnych stereotypów, kobiety rzeczywiście reagują alergicznie na słowo „futbol” to co z tego?
    Czy to, że coś przyciągnie więcej męskiej niż żeńskiej publiki jest jakimś złem samym w sobie?

    Pytam tylko hipotetycznie, ponieważ pospolite kobiece ruszenie przeciwko EURO2012 istnieje tylko w marzeniach feministek, poza nim jakoś go na razie nie dostrzegam. Bo jednak kobiety nie są chyba aż takimi egoistkami i jeśli nawet same nienawidzą piłki, to jakoś te Mistrzostwa zniosą.

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PP
    Odpowiadam:
    1. Praktycznie nic ale takie są fakty.
    2. Nie, nie jest.
    Cała dyskusja powyżej i tak potwierdza głęboką prawdę lakonicznego stwierdzenia że: „piłkarze pojadą a stadiony zostaną”.
    I w sumie tylko o to od samego początku mi chodziło.
    Trudno! Stało się. Decyzje zapadły, kasę już wydano. Ty i Tobie podobni będą mieli fiestę w czerwcu a nam po raz kolejny udowodniono, że „duży (czytaj – liczny) może więcej”.

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ stereo-typ

    O.K. Stało się a ludzie są różni i nie wszystkim musi się to podobać. Rozumiem i akceptuję.
    Tylko nie wiem, stereo-typku, czemu aż tak się o to pienisz.
    Panie z Manify to przynajmniej ubzdurały sobie, że gdyby nie Euro, to byłaby kasa na politykę prorodzinną: czyli żłobki, refundację antykoncepcji itd. Ale dla gejów to, przyznasz chyba, nie są rzeczy szczególnie istotne. Już więcej z nich pójdzie sobie obejrzeć mecz, niż będzie walić piguły chroniące przed zajściem w ciążę.

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PP

    A ja sobie ubzdurałem, że można by za te kasę wymienić wszystkie rozjazdy kolejowe w Polsce (pisałem już o tym ale Ty jak zwykle czytasz wybiórczo). Poza tym gej płacący grubą kasę za możliwość oglądania na żywo „kopaniny” to wybacz ale bardziej wytwór Twojej wyobraźni niż byt realny…

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    stereo-typie,

    nie przesadzasz z tą pewnością co do WSZYSTKICH gejów?
    Tu był taki jeden (junior), który mówił, że chodzi na mecze ze swoim chłopakiem.
    To już mamy dwóch;))
    A niektóre drużyny (np. HSV Hamburg) mają np. swoje gejowskie fan cluby;)
    No i ilu by przyszło zobaczyć Ronaldo? Założę się, że mecze Portugalii są zdrowo „zagejone”… .

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PP

    Właśnie, żeby nie było, że przesadzam albo opieram się tylko na przykładzie swojej hermetycznej grupy znajomych założyłem wczoraj ankietę na jednym z gejowskich forów. Pytanie w ankiecie brzmi: „Czy będziesz oglądał mecze Euro 2012?”
    Możliwych do wyboru odpowiedzi dałem 6:
    - Oczywiście, mam już bilety na kilka spotkań;
    - Tak, kupiłem bilet na jeden mecz;
    - Bedę oglądał transmisje w tv;
    - Nie, futbol mnie nie interesuje;
    Dwie ostatnie odpowiedzi też są na „nie” tylko wyrażone bardziej dosadnie więc nie cytuję.
    Wyniki?
    Jak na razie 80% głosujących stwierdza, że nie będzie oglądało. Posiadaczy biletów (odpowiedź 1 i 2) – 0 (słownie: zero).
    Nadal wierzysz w zamiłowanie gejów do futbolu?

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    stereo-typie,

    ależ ja nigdy nie wierzyłem w zamiłowanie gejów do futbolu!
    Gdzie to wyczytałeś?
    Napisałem tylko, że zdarzają się wyjątki. Podkreślam, żebyś się znów nie czepiał: WYJĄTKI.
    I tak jestem zaskoczony, że z tej Twojej ankiety wynika, że aż 20% nie zareagowało z charakterystyczną dla gejów alergią na piłkę i w ogóle bierze pod uwagę oglądnięcie jakiegoś meczu.

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PP

    Spokojnie! To dopiero 2 dni! Zobaczymy co będzie za tydzień.
    Na pocieszenie mogę Ci napisać, że w komentarzach jeden z uczestników deklaruje obejrzenie WSZYSTKICH meczów. Oczywiście w tv.

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Są więc jeszcze zacni geje na tym świecie!

  • [Re:]

    W 2002, gdy zaczynały się Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Japonii i Korei Płd., wróciłem akurat ze szpitala i byłem unieruchomiony w domu na pewien czas – z nudów oglądałem w telewizji każdy mecz i tak się nieco wciągnąłem w tę dyscyplinę. Dlatego mnie Euro w Polsce cieszy i interesuje…
    @stereo-typ:
    Gdzie można wypełnić tę ankietę?

  • d_biskupa

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Stereoś, mógłbyś zostać magistrą socjologii!

    A tak poważnie, to powinieneś poprosić Uschi o zamieszczenie swojej ankiety na homikach. Na pewno by się zgodziła!

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    dupo

    „magistrą” to ja już jestem i to podwójną. I wystarczy!
    Ankiety tutaj nie zmieszczę, bo PP i alexanderson popsuliby mi statystykę, z której MA jasno wynikać, że geje NIE CIERPIĄ piłki nożnej :-P

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ stereo-typ

    Ja bym Ci jej nie popsuł, ponieważ nie jestem gejem;)
    Nie żebym się jakoś od gejów odcinał, bo choćby i fakt, że czytam tę witrynę, wiąże się z tym, że mam z nimi wiele wspólnego.
    Jednak słowo „gej” oznacza dla mnie w pierwszym rzędzie kogoś, kogo nie jarają laski, czego akurat o sobie powiedzieć nie mogę;))
    Jestem natomiast gotów poszerzyć tę definicję, dzięki twojej ankiecie

    gej = facet, którego nie jarają laski ORAZ piłka nożna ;) )

    Zrób jeszcze stereo-typku, ankietę na temat motoryzacji, bo akurat mam znajomego geja, który zna się na autach tak, że mi opada szczęka, jaką ma wiedzę, ale dobrze by było sprawdzić czy nie jest przypadkiem mega-wyjątkiem;)

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PP

    Ja orientacji głosujących nie weryfikuję. Mam świadomość, że głosują tam i geje i lesbijki i biseksi.
    A propos! Najnowsze dane z ankiety (musiałem trochę pogonić towarzystwo – ludzie są jednak z natury leniwi). Generalnie b/z. Nadal 80% na „nie”. Pojawia się za to coraz więcej komentarzy do ankiety. W zdecydowanej większości są tak skrajne, że nie nadają się do cytowania. Niektóre nawet dla mnie są „zbyt”, bo oczywiście można nie podzielać cudzych pasji ale to nie powód, żeby się wyżywać (choćby tylko słownie) na kimkolwiek.
    Co do motoryzacji, to ja też mam kumpla, którego pasjonują śmierdzące benzyną i zatruwające środowisko „trumny na kółkach”. A już znalezienie geja – pasjonata informatyki to naprawdę żaden problem…

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Srulku,
    to była definicja geja a nie „kogoś gorszego”.

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ stereo-typ

    Skoro nie pytasz, to biorąc pod uwagę różne ploty na temat zabaw Juventusu czy włoskiej 2.ligi, obstawiałbym, że większość tych „na tak” z Twojej ankiety, jest „bi”. Podobno jesteśmy dość nieźle reprezentowani w tym sporcie;))
    Aczkolwiek i geje się zdarzają- choćby Anton Hysen. Ja też wierzę w plotkę o Mirku Klose- myślę, że tu coś jest na rzeczy.

    Co do tej werbalnej agresji: można się na luzie spierać o różne rzeczy, ale jeżeli ktoś zamierza kogoś wyzywać, ponieważ ten interesuje się/ nie interesuje się jakimś sportem, to oznacza, że ma nas**ne w głowie.

    ***

    Dziwne, że lesbijki nie dopisały. W końcu w kobiecym futbolu, jest ich na oko 90%.
    Choć mogę się mylić, bo zazwyczaj nie oglądam tego rodzaju komedii.

  • d_biskupa

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    No i co z tą stereo-ankietką? Wyniki już są?

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    A ty dupa? Jakbyś ją wypełnił?
    Ani jednego meczyku, kategorycznie, nigdy prze-nigdy, bo to niezgodne z gejowskimi zasadami, czy może jednak nie aż tak kategorycznie?

  • d_biskupa

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Ty lepiej napisz najpierw, jakiego masz siusiaka, zanim zaczniesz wypytywać innych o preferencje!

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Ładniejszego niż ci brazylijscy piłkarze, którzy pozowali do G Magazine, czy jak się ten gejowski magazyn nazywa;)

    To teraz: jak będzie z Tobą i mistrzostwami?

  • d_biskupa

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Musiałabym zainwestować w telewizor.

  • Srulek Zylbersztajn

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Peter, masz gdzieś linki do tych siusiaków? Możesz też podesłać mi fotkę swojego. Wyślij na mail Krzysia, on mi przekaże.

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ Srulek

    Nie, nie mam;)
    Wiem tylko, że Vampeta pochwalił się gejom swoim ptaszkiem w tej gazecie. Było to dawno temu, ale pamiętam do dziś jak o tym pisano w magazynach piłkarskich;))
    Potem pozowali jeszcze mało znani na świecie (ale w Brazylii chyba dosyć) zawodnicy ligowi. O jednym pisano, że miał potem problemy z jakimś ultrakatolikiem, prezesem albo trenerem klubu, w którym grał;)
    Może jak poszperasz w googlu, to gdzieś znajdziesz te fiutki. Wierzę w Ciebie;)

    Swoją drogą, ciekawe ilu z tych nienawidzących tego „a fe, o jejciu” jak okropnego „samczego” sportu gejów, będzie jechało na ręcznym np., gdy będzie „wymienianie koszulek” albo gdy na boisko wyjdzie Ronaldo;))

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PP

    Namolny jesteś z tym Ronaldo i „ręcznym” :-/
    Wiadomo, że żaden bo nie będą WOGÓLE oglądać (wiem, wiem, Tobie się to w głowie nie mieści, że można nie oglądać futbolu i żyć)

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Stereo-typku,

    ja też widziałem parę gejowskich forów i nikt mi nie wmówi, że kilku piłkarzy nie stało się gejowskimi idolami;))
    Np. Ronaldo, Beckham, Ljungberg.
    (Ten pierwszy na pytania o swoich fanów-gejów, odpowiada w co drugim wywiadzie. Może w związku z tym brał też udział w portugalskiej kampanii promującej ustawę o homomałżeństwach, co było ładnym gestem z jego strony).
    Co ciekawe, wielu gejom podoba się Podolski. Trochę trudno mi to zrozumieć. Owszem, to miły chłopak, ale szczególnej urody w nim nie dostrzegam. Wzbudza raczej moje ojcowskie, niż seksualne instynkty;)).

  • Diego R.

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ Srulek
    W sieci bylo mnostwo fotek obnazonych brazylijskich ( i nie tylko ) pilkarzy. Wiele tych zdjec pojawia sie i znika. Nie zawsze je latwo znalezc. Jesli cie to zadowoli to mam tutaj kilka:

    http://gay.fleshbot.com/5783779/brazilian-soccer-players-serve-up-all-you-can-rim-ass

    ale chyba najbardziej smiale fotki dali sobie zrobic dwaj brazylijscy bramkarze Rafael Córdova z Esporte Clube Vitória

    1.bp.blogspot.com/_ID2sJiZwigM/RveiK8gc1_I/AAAAAAAAD7U/fn-ojPZ4vZE/s1600-h/RF+06.jpg

    4.bp.blogspot.com/_ID2sJiZwigM/RveiAsgc18I/AAAAAAAAD68/xGAoRRNAALE/s1600-h/RF+09.jpg

    3.bp.blogspot.com/_ID2sJiZwigM/Rveh9cgc17I/AAAAAAAAD60/fK94Nb5T7EI/s1600-h/RF+10.jpg

    1.bp.blogspot.com/_ID2sJiZwigM/Rveh58gc16I/AAAAAAAAD6s/f56rlWID4UI/s1600-h/RF+12.jpg

    2.bp.blogspot.com/_ID2sJiZwigM/RveheMgc14I/AAAAAAAAD6c/LE-jW0QuhcI/s1600-h/RF+13.jpg

    2.bp.blogspot.com/_ID2sJiZwigM/Rveg2Mgc1zI/AAAAAAAAD50/JAn-FTsWc3k/s1600-h/RF+18.jpg

    4.bp.blogspot.com/_ID2sJiZwigM/Rveg7sgc10I/AAAAAAAAD58/boCRYsd2EeE/s1600-h/RF+17.jpg

    oraz Roger José de Noronha Silva

    3.bp.blogspot.com/_AYwY74fDryU/SEQov9FNJZI/AAAAAAAACOk/J__ykZIcbFE/s1600-h/Roger.jpg

    2.bp.blogspot.com/_AYwY74fDryU/SEQowtFNJbI/AAAAAAAACO0/7w8AY2COZZY/s1600-h/Roger1.jpg

    3.bp.blogspot.com/_AYwY74fDryU/SEQow9FNJdI/AAAAAAAACPE/21H3PzLTIIg/s1600-h/roger4.jpg

    na deser Ronaldo

    2.bp.blogspot.com/_AYwY74fDryU/SIc65KRoIDI/AAAAAAAADIE/s2CEg53LFu0/s1600-h/Cristiano+Ronaldo+5.jpg

    ;)

  • stereo-typ

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    PP

    Co innego napawać się torsem Beckhama w 10-sekundowej reklamie czy na fotkach a zupełnie co innego „wycierpieć” 2×45 minut z Beckhamem i 20 niezbyt atrakcyjnymi facetami w akcji :-)

  • Srulek Zylbersztajn

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Dzięki, Diego! Fajne!

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Siusiak Ronaldo to, moim zdaniem, fake.
    Bardzo wątpię, żeby tak znany piłkarz latał z gołym ptaszkiem po plaży… .
    To mi jakoś nie pasuje ani do niego, ani do śródziemnomorskiej mentalności.

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ Diego

    A ty jesteś fanem futbolu, czy tylko piłkarskich fiutków?

  • Diego R.

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    Zarowno jednego jak i drugiego.
    Deser z Ronaldo byl tylko testem czy ktos na to zareaguje. Ronaldo wprawdzie byl kilka razy fotografowany przez paparazzi, ale zawsze byl w slipach i te zdjecia dowodza, ze jego klejnot rodzinny jest wiekszy od tego Angela Barrachina z fotomontazu. Zdjecie trzeba przyznac jest dobrego photoshopu i wybor ciala takze, obaj maja prawie identyczne klatki piersiowe, brodawki i miesnie ramion i brzucha.
    Bravo Peter, wygrales! W nagrode bedziesz myl moj samochod (nie byle jaki)
    ;)
    http://www.omgblog.com/images/2009/FakeProof-ChristianRonaldo.php

  • Peter Pan

    [Re: Zapraszamy na manify!]

    @ Diego

    Domyśliłem się, bo wprawdzie nie wiem wiele o Portugalii, ale trochę o Włoszech i latanie z gołym ptaszkiem po plaży nie pasuje mi do mentalności śródziemnomorskiej. Nawet nie ze względu na konserwatyzm czy wstyd, tylko na to, że facet, który jak 5-latek lata po piasku i tapla się w wodzie z dyndającym siusiakiem , nie jest odbierany, jako męski.
    Co innego, jak pozuje do zdjęć, na których jego ciało ukazywane jest nawet przesadnie tak, by sprawiało wrażenie silnego. Wtedy może pokazać i ptaszka;)
    Oczywiście nie każdy facet z południa, ma charakterystyczną dla tego obszaru mentalność.
    Jednak Ronaldo, zawsze wydaje mi się właśnie tak typowym przedstawicielem tych kultur, że bardziej typowym być nie można;)) Trochę byczek, trochę chłopczyk, zakochany w sobie do granic możliwości … . Założę się też, że po każdym meczu dzwoni do mamusi, pochwalić się, że ładnie grał;)

    A propos mamusi- jeśli Portugalczycy są jak Włosi, to jest jeszcze jedna wskazówka dotycząca tego zdjęcia. Ten siusiak jest chyba obrzezany!
    Mamusia z Południa, prędzej by dała lekarzowi uciąć sobie ręce, niż majstrować przy ptaszku synka;)) … .

    A tak w ogóle- skoro oglądasz też mecze a nie tylko fiutki piłkarzy, to popsułeś nieco statystykę stereo-typka;)… . Weź udział w tej jego ankiecie. Może ją jakoś znajdziesz:)




Skomentuj

  

  

  

Obraz CAPTCHY

*

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pamiętaj: zamieszczając komentarze akceptujesz regulamin

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa