Jak mówić w szkole o homoseksualności?

Jak mówić w szkole o homoseksualności?

Łódzka Grupa Inicjatywna Kampanii Przeciw Homofobii zaprasza na debatę, która odbędzie się 1 marca (poniedziałek), o godzinie 18:30 w kawiarnio-księgarni Mała Litera (ul. Nawrot 7).

Gośćmi spotkania będą: Agnieszka Misiak (psycholożka), Marta Konarzewska (nauczycielka), Dariusz Chętkowski (nauczyciel), dr Inga Kuźma (antropolożka), dr Krystyna Pietrych (filolożka polska), Robert Biedroń (członek zarządu KPH).

Punktem wyjścia w dyskusji będzie pojawienie w ostatnim czasie się na polskim rynku wydawniczym książek dla dzieci: Z Tango jest nas troje (P. Parnell, J. Richardson) oraz Król i król (L. De Haan, S. Nijland).
Debatę poprowadzą: Piotr Płacek oraz Ewelina Niedzielska z Grupy Inicjatywnej KPH Łódź.

Debatę otwierać będzie pokaz filmu Twoja mama jest lesbijką.

———————————–
„Twoja mama jest lesbijką”
Reżyseria: Anne Macksoud
Czas trwania: 27 minut
Rok produkcji: 1995
Jest to historia pastorki Jane Spahr, która opowiada o procesie akceptacji swojej homoseksualnej orientacji. W rozmowie uczestniczą jej siostra (bliźniaczka), rodzice, mąż i dzieci. Dokument ukazuje zmagania rodziny, która stara się zaakceptować fakt, że Jane jest lesbijką. Film jest fascynującym zapisem ewoluowania ich wyobrażeń o niej, jako o osobie homoseksualnej.

„Król i król”
Autor: Linda de Haan i Stern Nijland
Wydawnictwo: AdPublik, luty 2010
Na szczycie pewnej góry mieszkali królowa z królewiczem i nadworny kot. Królowa od wielu, wielu lat zasiadała na tronie i była już bardzo zmęczona tym rządzeniem. Aż któregoś poranka postanowiła, że jeszcze przed końcem lata uda się na emeryturę. Tak więc nadeszła najwyższa pora, aby książę się ożenił. Pojawia się wiele księżniczek, ale ku zaskoczeniu, to właśnie książę Wspaniały przypada do gustu synowi królowej.
Holenderska bajka dla dzieci przetłumaczona na kilkanaście języków. Była bestsellerem m.in. w Stanach Zjednoczonych, gdzie próbowano ją wycofać z bibliotek szkolnych. Książka wzbudziła wiele dyskusji na temat tolerancji i różnorodności.

„Z Tango jest nas troje”
Autor: Peter Parnell, Justin Richardson
Wydawnictwo: AdPublik, wrzesień 2009
Opowiadanie napisane przez Peter’a Parnell’a oraz Justin’a Richardson’a z ilustracjami Henry’ego Cole’a oparte jest na prawdziwej historii Roy’a i Silo, dwóch pingwinów maskowych z nowojorskiego ZOO, które przez sześć lat żyły w stałym, homoseksualnym związku.
Roy i Silo podpatrują, że inne pingwinie pary wysiadują jajka, z których wykluwają się małe pingwiniątka. Zaczynają więc wysiadywać kamień, który przypomina im jajko. Gdy zauważają to opiekunowie pingwinów, podrzucają im prawdziwe jajko, które na przemian wysiadywać zaczynają Roy i Silo. Wykluwa się w końcu z niego Tango, mała córeczka homoseksualnej pary pingwinów.
Książka otrzymała wiele nagród i nominacji, m. in. od Amerykańskiego Towarzystwa Bibliotekarzy, Amerykańskiego Towarzystwa Zapobiegania Przemocy wobec Zwierząt oraz Lambda Literary Award. Jest bestsellerem w wielu krajach.

7 komentarzy do:Jak mówić w szkole o homoseksualności?

  • [Re: Jak mówić w szkole o homoseksualności?]

    Z panią dr Krystyną Pietrych miałem zajęcia i bardzo dobrze je wspominam. Może się wybiorę :-)

  • schizoafekt

    [Re: Jak mówić w szkole o homoseksualności?]

    kilka dni temu poruszyliśmy na zajęciach temat Roberta Biedronia (KPH). Byłby dumny, że jest znany wśród „świrów” „niewiedzących, co mówią” etc. i znalazł się w zacnym gronie osób szerzących ciasnotę umysłową i nienawiść do odmienności.

  • Er

    [Re: Jak mówić w szkole o homoseksualności?]

    Zaraz, chwila – nie zalapalem. Jakich zajeciach? O co chodzi?

  • sajko-loszka :))

    [Re: Jak mówić w szkole o homoseksualności?]

    psycholożka
    antropolożka
    filolożka
    …ekolożka, socjolożka, archeolożka, kryminolożka, meteorolożka, biolożka, pedagożka, geolożka, metalurżka, gemolożka, ornitolożka, dendrolożka, stomatolożka, ginekolożka, radiolożka, endokrynolożka, anestezjolożka, neurochirurżka, gastroenterolożka, anatomopatolożka brrrr…
    Słowotwórstwo w j.polskim, wtedy gdy najokropniejsze. Czy nie wystarczy po prostu napisać psycholog, antropolog, filolog, szczególnie gdy przy zawodach umieszczone są imiona i nazwiska, i imiona rodzaju żeńskiego wyraźnie indykujące płeć. Czy musimy używać tych potworków językowych, nawet wtedy gdy nie potrzebujemy tego robić?

  • loszka

    [Re: Jak mówić w szkole o homoseksualności?]

    Głupio-lożko, pomyśl, a potem pisz. Albo zajrzyj do słowników, to zobaczysz, że to poprawne formy. Kobieta jest kobietą i powinno się do niej zwracać jak do kobiety. Język polski przewiduje rodzaj żeński, więc w czym rzecz. Można to odwrócić, mów w formie żeńskiej do facetów, a wogóle do wszystkich mów formie żeńskiej, tylko wtedy podniosą się głosy o dykryminacji i zagładzie ludzkości. Skoro to takie niepotrzebne, to odwróć sytuację. Niestety okaże się, że nie jest symetryczna, a waloryzuje pozytywnie tylko jedną płeć.

  • do loszki

    [Re: Jak mówić w szkole o homoseksualności?]

    Przeciez „sajko-loszka” nic nie pisze o tym, ze te formy sa niepoprawne. Pisze tylko o slowotworstwie, ktore jebie uszy – moje rowniez.

  • Sven

    [Re: Jak mówić w szkole o homoseksualności?]

    @do loszki

    Jebie uszy:) Fajne określenie:)

    Szczerze mówiąc, takie formy jak antropolożka mogą jeszcze być, jak ktoś się lepiej z tym czuje.
    Natomiast jak słysze, że jakaś pani to ,,MINISTRA” w czyimś rządzie, to faktycznie ,,jebie” mnie to po uszach:)




Skomentuj

  

  

  

Obraz CAPTCHY

*

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pamiętaj: zamieszczając komentarze akceptujesz regulamin

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa