3. Festiwal Filmu Queer w Łodzi

3. Festiwal Filmu Queer w Łodzi „a million different loves!?” to kolejna odsłona corocznego projektu, który tym razem składa się z 10 zestawów najciekawszych prac dotyczących nienormatywnych przejawów płciowości i seksualności. Filmy zostały wybrane przez kanadyjskiego kuratora, Paula Lee. 3. edycja będzie się składać z dwóch odsłon. Pierwsza – retrospektywa Williama E. Jonesa – odbędzie się w dniach 12-13 grudnia w Galerii Manhattan (ul. Wigury 15). Kolejna część projektu będzie miała miejsce w styczniu w kinie Cytryna (ul. Pomorska 39/41). Tradycyjnie zapraszamy na pokazy „on tour” w innych miastach Polski.

W tym roku na szczególną uwagę zasługuje retrospektywa Williama E. Jonesa. Jest on autorem dwóch pełnometrażowych filmów eksperymentalnych „Massillon” (1991) oraz „Finished” (1997), dokumentu o The Smiths „Is It Really So Strange?” (2004) oraz licznych krótkometrażowych wideo. Jego prace pokazywano na 53. Biennale w Wenecji, w londyńskim Tate Modern, paryskim Cinémathèque Française oraz Luwrze, amsterdamskim Stedelijk, rotterdamskim Witte de With Center for Contemporary Art, nowojorskim Whitney Museum of American Art oraz Museum of Modern Art.

11 grudnia
17:00 – Debata – Modele związków jednopłciowych w Europie

12 grudnia 2009
18:00 – Oficjalne otwarcie
18:15 – „Massillon”, reż. William E. Jones, U.S.A., 1991, 70 min.
20:00 – „Spal mnie” – przedstawienie teatralne, reż. jörmungarden
21:00 – „The Fall of Communism as Seen in Gay Pornography”, reż. William E. Jones, U.S.A., 1998, 19 min.
+ „Finished”, reż. William E. Jones, U.S.A., 1997, 75 min.

13 grudnia 2009
16:00 – Film Montages (For Peter Roehr)”, reż. William E. Jones, U.S.A., 2006, 11 min.
+ „v.o.”, reż. William E. Jones, U.S.A., 2006, 59 min.
17:30 – „More British Sounds”, reż. William E. Jones, U.S.A., 2006, 8 min.
+ „Is It Really So Strange?”, reż. William E. Jones, U.S.A., 2004, 80 min.
19:30 – „Mansfield 1962″, reż. William E. Jones, U.S.A., 2006, 9 min.
+ „Tearoom”, reż. William E. Jones, U.S.A., 1962/2007, 56 min.

„Massillon” (1991) został zainspirowany rodzinnym miastem twórcy, użytym pretekstowo do stworzenia poruszającej autobiografii, w której intymne opowieści o pierwszych kontaktach miłosnych i seksualnych zostają wplecione w kontekst polityczno-kulturowy.

„The Fall of Communism as Seen in Gay Pornography” („Upadek komunizmu oczami gejowskiej pornografii”) (1998) naświetla problem strategii amerykańskich wytwórni filmów pornograficznych, które we wczesnych latach 90. eksploatowały mężczyzn, często bezrobotnych, z Europy Środkowo-Wschodniej.

„Finished” (1997) to jednocześnie historia detektywistyczna o samobójstwie aktora oraz opowieść miłosna. To obraz zbudowany na sprzecznościach: pornograficzny lecz cnotliwy, zdystansowany lecz hipnotyzujący, powściągliwy lecz poruszający. Film zdobył nagrodę w kategorii Najlepszy Film Niezależny/Eksperymentalny w 1998 wg Los Angeles Film Critics Association.

„v.o.” („version originale”) (2006) to kompilacja, m.in. fragmentów klasycznych produkcji z gejowskimi filmami pornograficznymi. Autor składa hołd zarówno minionej erze gejowskiego życia, jak i zjawisku kinomanii.

„Is It Really So Strange?” (2004) to film dokumentalny o grupie The Smiths i Morrissey’u, ukazujący związki między wychowaną w Manchesterze irlandzką klasą pracującą a synami i córkami latynoskich imigrantów w Los Angeles. Te pozornie różne grupy to zagorzali wielbiciele zespołu.

„Mansfield 1962″ (2006) oraz „Tearoom” (1962/2007) stanowią przemontowaną oryginalną dokumentację śledztwa prowadzonego przez policję stanu Ohio w latach 60. Polegało ono na zarejestrowaniu kontaktów seksualnych mężczyzn w publicznej toalecie. Materiał został wykorzystany do aresztowana i skazania około 60 osób na podstawie ówczesnego prawa o sodomii. „Tearoom” został wybrany jako jedna z głównych prac wystawianych na weneckim Biennale w 2008.

KONTAKT:
www.amdlfestival.pl
amilliondifferentloves@gmail.com




Skomentuj

  

  

  

Obraz CAPTCHY

*

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pamiętaj: zamieszczając komentarze akceptujesz regulamin

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa