- homiki.pl - http://homiki.pl -

Jaki jesteś geju?

W raporcie niemieckojęzycznego czasopisma ADAM opublikowanym na homo.net przeanalizowano szczegółowo 23.000 profile gejów. Przedmiotem analizy były obszary zainteresowań gejów będących członkami internetowego społecznościowego portalu. Wykorzystano przy tym zestaw oferowanych standardowo wszystkim zarejestrowanym członkom portalu osiemnastu sfer zainteresowań oraz forum dyskusyjne. Zestaw 18 kryteriów służył także do wyszukiwania osób o podobnych zainteresowaniach.

Oto wynik analizy:

[1]
Linie pomiędzy poszczególnymi polami oznaczają obszary zainteresowań wymieniane wspólnie.

Jaki styl życia najchętniej preferowany bywa przez gejów?

„Zwyczajni” geje (68%) są tu w zdecydowanej większości. Ich ulubionym zajęciem bywa gotowanie, oglądanie telewizji, spędzanie czasu w Internecie, jedzenie na mieście z partnerem oraz chadzanie do kina, przy czym nie sprecyzowano czy nie chodzi tu przypadkiem o kina porno. : )

Geje „kulturalni, kulturalno-oświatowi oraz mole książkowe” stanowią wprawdzie nieliczną, lecz wyróżniającą się grupę. Ich zainteresowania to czytanie książek, koncerty, słuchanie muzyki nie tylko poważnej oraz musicali, wizyty w operze i/lub teatrze oraz dalekie, często egzotyczne podróże. Wszystkie te elementy stanowią charakterystyczny wyznacznik i są u prawie wszystkich członków tej małej społeczności na porządku codziennym.

„Środowisko” [niem. Szenetypen], to znaczny odsetek – 20 % populacji; obszary ich zainteresowań to przede wszystkim sauny, bary, kluby, dyskoteki oraz imprezy.

Co łączy te zdecydowanie odmienne i rozgraniczone grupy?

Na podstawie badań okazało się, ze nie mają one zbyt wiele punktów stycznych. Do nielicznych obszarów wspólnych zaliczyć by można podróże, wspólne wychodzenie z partnerem (spacery? shopping? crusing?) oraz zainteresowanie filmem.

Jak przedstawia się stosunek do seksu i do stałych związków we wszystkich trzech grupach?

Autorzy badań z zaskoczeniem przyjęli fakt, że zainteresowanie stałym związkiem jest równie duże we wszystkich grupach. Pragnienie stworzenia takiego związku nie zmieniała się wraz z przynależnością do poszczególnej grupy. Zainteresowanie długotrwałą znajomością było tym większe, im więcej obszarów zainteresowań zostało wymienionych (zakreślonych). W wypadku poszukiwania na „spotkanie jednorazowe” wystarczyły, i to członkom wszystkich wyróżnionych grup, zaledwie wymiary (wiek, wzrost, waga oraz długość penisa) oraz określenie roli w seksie (akt/pas). Osoby szukające „na stałe” poświęcają z reguły więcej czasu na dokładniejszy opis swojej osoby oraz staranniejszą „autoreklamę”.

[2]
Czy przedstawiony powyżej podział jest stały w poszczególnych grupach wiekowych? Czy wiek decyduje o zmianie zainteresowań?

Jako cezurę ustalono wiek 38 lat. Zaobserwowano tendencję zwiększania się zainteresowania tematyka kulturalną u osób starszych. Odwrotnie wygląda uczestnictwo w życiu środowiskowo-klubowym. Tu udział osób powyżej lat 38 wynosił zaledwie 22%.

Dokładne wyniki przeprowadzonych badań można uzyskać w języku niemieckim:
Rzecznik prasowy: Wolfgang Fey
Redaktor ADAM Magazin
adam@foerstermedia.com

FoersterMedia GmbH
Sprendlinger Landstraße 120
D-63069 Offenbach/Main
Fon: 069 – 831 023 (redakcja)
Fax: 069 – 847 517 (redakcja)

ADAM to istniejący od 35 lat na rynku niemieckim magazyn dla gejów. Oferuje, podobnie jak jego polski odpowiednik-imiennik, prócz erotyki, profesjonalne reportaże, wiadomości ze świata polityki, kultury, kina, literatury oraz życia klubowego. Jest to obecnie jedna z najpopularniejszych platform kontaktów towarzyskich dla gejów.

Gejowski portal homo.net jest w Niemczech odpowiednikiem naszego fellow. Jest to przede wszystkim portal społecznościowo-randkowy, oferujący bezpłatne ogłoszenia towarzyskie, czat, dla zarejestrowanych członków portalu strony www, ogłoszenia drobne oraz interaktywny Cityguide obejmujący całe Niemcy.

Tekst: Foerstermedia/ opr. tłum. jbog