Komercyjny szamanizm

Boisz się kryzysu gospodarczego? Już nie musisz. Możesz za opłatę „co łaska” zamówić medalik Matki Boskiej Kryzysowej. Na reklamy Maryi natrafisz w internecie, banery śmigają w na wp.pl, komercyjny link wyskakuje w googlach, może informację o medaliku, który sprawi, ze nie wyrzucą cię z pracy dostaniesz mailem a nawet pocztą?

Interes na medaliku robi Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Piotra Skargi a historię tego niecodziennego biznesu opisuje Gazeta Wyborcza. Medalik od lat rozprowadzany jest za darmo przez instytucje kościelne: To, co robi stowarzyszenie, jest oszustwem i działaniem wysoce niemoralnym. Objawienia Matki Bożej, z którymi związany jest medalik, miały charakter religijny. Nie ma to nic wspólnego z kryzysem gospodarczym, szukaniem pracy czy spłacaniem kredytów. Reklamując Maryję i jej medalik jako remedium na trudne czasy, stowarzyszenie dopuszcza się manipulacji – mówi dla GW przedstawiciel Zakonu Księży Misjonarzy.

Coraz bardziej skompromitowane, kuriozalne Stowarzyszenie Chrześcijańskie (? – sic!) im. P. Skargi z Krakowa nie po raz pierwszy dopuszcza się manipulacji. Instytucja związana z dawnymi pisowskimi rządowymi „przystawkami” jest homikom dobrze znana. Gdyby na podstawie jej działalności starać się zrozumieć, na czym polega chrześcijaństwo wyszłoby, że jedną z podstawowych prawd wiary jest konieczność gnojenia homoseksualistów, konieczność przeciwstawiania się bliżej nie określonemu „homoseksualnemu zagrożeniu”, które godzi głównie „w dzieci”, a także chorobliwe zainteresowanie szczegółami rzekomych technik seksualnych gejów. SKCh im. P. Skargi, jak samo się skrótowo tytułuje, ma czas i pieniądze na zawalanie skrzynek apelami przeciwko paradom, na antygejowskie plakaty i bilbordy, ba, nawet życzy sobie, by w szkołach pokazywano nieletnim broszurki o brudnym gejowskim seksie. Zaiste, działalność w pożytku publicznym nie mniejsza, niż kupczenie kryzysową Maryją. To, co robi stowarzyszenie, jest oszustwem i działaniem wysoce niemoralnym – cieszy, że coraz więcej osób to dostrzega.

(mm)

Autorzy:

zdjęcie Raimund Wolfert

Raimund Wolfert

ur. 1963, pracuje jako wykładowca w Berlinie. Jest autorem licznych publikacji naukowych na temat niemiecko-skandynawskich kontaktów kulturowych oraz prac z historii homoseksualności. Wydawca książki „Alles nur Kunst?” Knut Hamsun zwischen Ästhetik und Politik” (1999) i autor publikacji „Gegen Einsamkeit und ‚Einsiedelei’. Die Geschichte der Internationalen Homophilen Welt-Organisation” (2009). Obecnie pisze biografię niemieckiego pisarza i pacyfisty Bruno Vogela (1898-1987), która ukaże się wiosną 2012.

3 komentarzy do:Komercyjny szamanizm

  • Erico

    [Re: Komercyjny szamanizm]

    tylko, że biskup pogrozi palcem, zaprosi na herbatkę… i na tym się skończy. a P.Skarga dalej będzie robić to, co im się żywnie podoba.
    to mówiłam ja, Matka Boska od Pełnych Kont Bankowych

  • Fifi

    [Re: Komercyjny szamanizm]

    Manipulacja? Bzdura.
    Matka boska czuwa nad dobrobytem i portwelami posadaczy medalika.

    Osobiście kupię pięć to pomoże mi to osiągnąć zarobki powyżej średniej krajowej.

  • pd

    [Re: Komercyjny szamanizm]

    zamawiajcie święte medaliki! alleluja i do przodu!




Skomentuj

  

  

  

Obraz CAPTCHY

*

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pamiętaj: zamieszczając komentarze akceptujesz regulamin

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa