Wojewódzki i Figurski ofiarami homofobii?

Gazeta Wyborcza Olsztyn donosi:

Miejski przewoźnik nie zgodził się na umieszczenie na autobusach reklamy radia Eska Rock z Kubą Wojewódzkim i Michałem Figurskim pod kołdrą. – Przyczyną odmowy miałoby być propagowanie homoseksualizmu – mówi rzecznik radia.

Chodzi o reklamę, na której widać Wojewódzkiego i Figurskiego leżących nago w łóżku pod wspólną kołdrą. Radio zwróciło się do 18 miast o umieszczenie plakatów na miejskich autobusach. Wersja widoczna na zdjęciu odpowiadała ośmiu z nim, m.in. Krakowowi, Poznaniowi i Wrocławiowi. Reklama nie spodobała się Warszawie, Kielcom, Białemustokowi, Szczecinowi, Katowicom, Gdańskowi, Rzeszowowi i Łodzi, które jednak w wyniku negocjacji zgodziły się na okrojony wariant – na czarnym tle był napis „ocenzurowano” i odesłanie do strony internetowej rozgłośni.

Na to nie zgodziły się Lublin i Olsztyn. – Mieliśmy wstępną zgodę olsztyńskiego MPK na tę [okrojoną - red.] wersję – mówi Mariusz Jankowski, który zajmował się sprzedażą reklamy. – Jednak co do wiążącej umowy kazano nam czekać na decyzję prezesa spółki. Tu spotkała nas zdecydowana odmowa.

Władze miejskich spółek mają prawo do opiniowania reklam na autobusach i odmowy ich umieszczenia. - Za przyczynę podano propagowanie homoseksualizmu i niewpisanie się w kanon etyczny reklamy – mówi Agnieszka Odachowska, odpowiedzialna za kontakt z mediami w Grupie Radiowej Time, do której należy Eska Rock. – Chcieliśmy dostać z Olsztyna odpowiedź na piśmie, niestety pomimo próśb spółka nie zgodziła się.

Wojewódzki i Figurski padli ofiarą homofobii? Dobre sobie. Nieoczekiwanie Radio Eska zostało obrońcą gejów i lesbijek:

Odachowska dodaje, że w rozmowach z przewoźnikami powoływano się na Kodeks Etyki Reklamy. - Wynika z niego, że nie można dyskryminować żadnej grupy społecznej. Ale to nie pomogło i agencja reklamowa wysyłała kolejne, coraz bardziej ocenzurowane wersje. – opowiada Agnieszka Odachowska.

To jasne, że reklama z założenia miała być kontrowersyjna. Miała być z tego afera i jest! Czyli wszystko pewnie zgodnie ze strategią PR Radia. To też jest przykład na to, jak rynek instrumentalizuje gejów i lesbijki. Jak jesteśmy potrzebni, to sprytnie wyciąga się nas z kapelusza, by siać zgorszenie i oczywiście zarobić trochę kasy. Skoro ta reklama promuje homoseksualizm, to może warto poprosić Radio Eska, by przekazało trochę kasy na Fundację Równości, KPH czy Lambdę – wszak może dorzucić się do promocji homoseksualizmu z prawdziwego zdarzenia. W końcu też czerpią z tego zyski…

(mt)

4 komentarzy do:Wojewódzki i Figurski ofiarami homofobii?

  • L

    [Re: Wojewódzki i Figurski ofiarami homofobii?]

    Przydaloby sie pare wieeelkich billboardow w stylu „zajebiscie jest byc leworecznym”

  • marcin

    [Re: Wojewódzki i Figurski ofiarami homofobii?]

    a wiesz, że to niegłupi pomysł.

  • QUASIMODO

    [Re: Wojewódzki i Figurski ofiarami homofobii?]

    Co to jest propagowanie homoseksualizm???

  • rdk

    [Re: Wojewódzki i Figurski ofiarami homofobii?]

    nie widze w tym zadnej promocji, bo obaj sa nieapetyczni ;)

    a tak na serio, to troche to jest niepokojace, ze to girtychowskie sformułowanie „promocja homoseksualizmu” tak sie przyjelo i wszyscy je powtarzaja, nawet my sami, nie wiedzac co to wlasciwie znaczy. bo ja na przyklad, podobnie jak kolega z poprzedniego komentarza, nie mam pojecia. moze nalezaloby poprosic instytucje, jak w tym przyadku urzedy miejskie, o doprecyzowanie, co rozumieja pod tym pojeciem? trzeba rozbić mit tego sformułowania, bo robi nam zly PR – nikt wlasciwie nie wie co to znaczy, kazdy dopisuje do niego co mu pasuje i straszy, tym nie-wiadomo-czym normalnych ludzi.




Skomentuj

  

  

  

Obraz CAPTCHY

*

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pamiętaj: zamieszczając komentarze akceptujesz regulamin

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa