Jerzy Kirzyński, W męskim gronie, „W Służbie Narodu”, 1986, nr 49 (12 lipca)

15 listopada 1985 r. na rozkaz Ministra Spraw Wewnętrznych, generała Czesława Kiszczaka, Milicja Obywatelska rozpoczęła tzw. Akcję „Hiacynt”, w trakcie której zatrzymano i zarejestrowano w kartotekach około 11 tysięcy osób.

Opublikowany latem następnego roku tekst Jerzego Kirzyńskiego miał w sposób rzekomo obiektywny ukazywać zagrożenia społeczne związane z homoseksualizmem i dowodzić, że akcja „Hiacynt” (trwająca do 1987 r.) była podyktowana zarówno dobrem samych homoseksualistów, jak i ogółu społeczeństwa.

Wnioski płynące z przeprowadzonych badań wskazują na potrzebę organizowania akcji typu „Hiacynt” oraz podejmowania innych przedsięwzięć milicyjnych mających na celu zmniejszenie liczby najpoważniejszych przestępstw skierowanych przeciwko homoseksualistom oraz zwiększenie wskaźnika ich wykrywalności.

6 komentarzy do:Jerzy Kirzyński, W męskim gronie, „W Służbie Narodu”, 1986, nr 49 (12 lipca)

  • pt

    [Re: Dla naszego i waszego dobra]

    no ni brzmi dobrze. ktos kto nie zna tematu, jak to przeczyta moze uznac, ze autor ma racje, ze policja chroni mlodych chlopcow przed zguba jaka niesie homo. i trzeba dzialac szybko i wnikliwie, bo homo jak juz sie rzowinie nw kims, to ciekzo zmienic. itp itd. uwazam, z eto dosc dobry przykjad manipulacji. ja proponuje, aby zrobic artykul o tym jak zlodzieje kradna w kosciolach, jak napadaja na ksiezy i wywiezc z tego wniosek, ze nalezy bezwzgl;ednie zakazac ludziom chodzenia do kosciolow i ksiezy skasowac, bo praktyki koscielne przyciagaja przerstepcow a do tgo przyczyniaja sie do manipulowania wiernymi, krorzy sa uczeniw kosciele, ze jak icgh ktos okradnie, to niech nadstawia drugi policzek. tak smao bush zmanipulwoal ludzi pokazujac wtc, tak samo sluznby specjalne staraly sie wmoiwic ludizom, ze wybuch w metrze w madrycie to byla zemsta arabow na hiszpanach….tylko pomineli za co…bo juz przed wybuchem hiszpania oglosila, ze wycoffuje wojska. to latwe fakty do skojarzenia ale jednak ludzi madrych jest malo. najwiecej ejst plebsu majacego po 5 fakultetown i znajacego po 3 jezyki obce, myslacego ze s amadrzy. na tym to polega – dac dyplom debilowi, to bedzie mysla, ze jest madry i juz na pewno nie bedzie myslal;)

  • [Dla mojego dobra!]

    Nie wiem. co Wam chodzi z tymi milicjantami/policjantami? Jeden taki (co babom też nie przepuszczał) rżnął mnie regularnie przez ponad 20 lat… aż się zestarzał i rozpił.

  • zadra

    [Re: Dla naszego i waszego dobra]

    bardzo ciekawe to dzis przeczytac!

  • Włodek

    [Re: Dla naszego i waszego dobra]

    Jesli bedziecie głosować na PiS .. to niestety – bardzo szybko te czasy wrócą … i AKcja „Hiacynt 2″ bedie rzeczywistością .. czego naprawde nikomu z was ani sobie nie życzę … :-(

  • Pysio

    [Re: Dla naszego i waszego dobra]

    Nie wiem czy ktos z nas bedzie glosowac na PiS, ale wariatów niesieją sami sie rodza i jest ich wszedzie pełno … Ale mysle ze jesli w ogóle wygra PiS .. to tak sie własnie może zdarzyć…
    I tez nikomu tego nie zycze.

  • marek

    [Re: Dla naszego i waszego dobra]

    Moga tez wygrac towarzysze z bylej PZPR ktorzy organizowali ta akcje.

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa