Homiki w reklamie – naturalnie w Stanach

Drobiażdżek z portalu www.gazeta.pl: ktoś zauważył, że ktoś zauważył potencjał reklamowy publicznie rozpoznawanych osób homoseksualnych (tradycyjnie, z lekka szowinistycznie i patriarchalne, zwanych u nas „gejami” ;-) ):

Znakiem czasów jest fakt, że firma HeadBlade z Culver City w Kalifornii oferująca artykuły do pielęgnacji ciała dla mężczyzn poinformowała właśnie, że do listy osób reklamujących jej produkty dołączy były zawodowy koszykarz, Johna Amaechi, który w ubiegłym miesiącu ogłosił, że jest gejem.

Komentarz?
- Kontrakt reklamowy Amaechiego „wydaje się być punktem zwrotnym – mówi Michael Wilke, prezes nowojorskiej organizacji Commercial Closet Association, zajmującej się obserwacją reprezentacji gejów i lesbijek na rynku marketingowym i prowadzącej internetowe archiwum spotów reklamowych z ich udziałem.

- Społeczeństwo i miłośnicy sportu coraz bardziej przyzwyczajają się do gejów, a rynek reklamy staje się dla nich coraz bardziej przyjazny – mówi Wilke. – Jako jeden z pierwszych przykładów podaje kontrakt zawarty w 2000 roku, kiedy to Martina Navratilova zaczęła pojawiać się w amerykańskiej kampanii reklamowej Subaru w towarzystwie trzech innych sportsmenek.

A w reklamie u nas? Jakby optymistycznie się nie wysilać na patrzenie – szaro, buro, siermiężnie i tradycjonalistycznie… Kto pierwszy w kolejce do zmienienia tego?

Żródło: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,69806,4006586.html

Autorzy:

zdjęcie Uschi

Uschi „Sass” Pawlik

Tłumaczka z zawodu, korektorka z powołania. Ma kota na punkcie kotów. Pasjonują ją zagadnienia [trans]genderowe, kwestie rodzin LGBTQ i feminizm.




Skomentuj

  

  

  

Obraz CAPTCHY

*

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pamiętaj: zamieszczając komentarze akceptujesz regulamin

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa