- homiki.pl - http://homiki.pl -

GW o homokonsumencie i homoreklamie

Gazeta Wyborcza publikuje obszerny artykuł Tomasza Kamyka o homikach jako konsumentach i odbiorcach reklamy. W wielu krajach Europy Zachodniej i w USA geje i lesbijki stanowią odrębny segment konsumencki, ze względu na ich specyficzne potrzeby, styl życia i konsumpcję mediów. Zachodni specjaliści od marketingu dostrzegają tkwiący w nich potencjał i w sprytny sposób go wykorzystują. Jednak polscy marketerzy jawnie ich nie uwodzą, a nawet nie puszczają dyskretnie w ich kierunku oka – czytamy we wstępniaku. Wybrane fragmenty:

(…) homoseksualiści nie muszą dzielić swojego dochodu na dzieci, migracja za pracą i poczucie dyskryminacji wyzwalają w nich potrzebę wykazania się, a brak rodziny pozwala więcej wolnego czasu poświęcić pracy. Tak zarobione pieniądze przeciętny gej wyda z pewnością na inne cele niż ojciec trzyosobowej rodziny. Dla przedstawicieli pewnych kategorii produktów może więc być atrakcyjnym klientem. Z obiegowej opinii wynika, że na tej grupie konsumentów najwięcej skorzystali by marketerzy oferujący produkty zaspokajające typowo hedonistyczne potrzeby.

Jeszcze trochę obiegowych (?) opinii:
Osoby homoseksualne mają zwykle silniejsze potrzeby erotyczne niż osoby heteroseksualne. Stąd geje mogą być bardziej zainteresowani tymi wszystkimi usługami i produktami, które docelowo ułatwiają kontakty seksualne, a więc tym, co zwiększa własną atrakcyjność fizyczną (odzież, perfumy etc.) i tym, co ułatwia kontakty (bywanie w klubach, alkohole) – stwierdza prof. Doliński. [SWPS, Warszawa – red.]

Całość dostępna w sieci:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,60806,3311306.html [1]

Na ten i inne tematy wypowiada się także Jacek Poniedziałek:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,60806,3311438.html [2]
…oraz anonimowi tancerze i działacz Kampanii przeciw Homofonii Robert Biedroń.