Czy Temida jest hetero?

Na forum czasopisma Fronda pojawił się tekst – „opinia prawna” dotycząca nadchodzącego Marszu Równości w Poznaniu. Można pewnie zaliczyć tego typu teksty jako lex fiction, gdybyśmy nie żyli w kraju rządzonym przez – jak to niektórzy określają – koalicję Leppera, Giertycha i Rydzyka.

Autor nawiązuje do sfomuowań zawartych w art. 1 ustawy Prawo o zgromadzeniach (Dz.U.90.51.297) (“każda osoba może korzystać z wolności pokojowego zgromadzania się”).
Od razu jednak wskazuje na drugi punkt, dopuszczający “możliwość ograniczenia wolności zgromadzania się, stanowiąc, iż podlega ona ograniczeniom przewidzianym jedynie przez ustawy, niezbędnym do ochrony bezpieczeństwa państwowego lub porządku publicznego oraz ochrony zdrowia lub moralności publicznej albo praw i wolności innych osób lub ochrony Pomników Zagłady.”

„Już ustawach karnych wskazać można na przepisy, które naruszać będzie planowany przemarsz.”- pisze Autor – „Stosownie do Art. 51 §1 Kodeksu wykroczeń.: „Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny”. W przepisie tym mamy alternatywnie ujęte czyny, które są czynami zakazanymi. Jednym z nich jest wywoływanie zgorszenia w miejscu publicznym. Planowany przemarsz będzie bez wątpienia przebiegał w miejscu publicznym. Odpowiedzieć sobie należy, czy może być on potraktowany jako wywoływanie zgorszenia.”

W tym miejscu dochodzimy do sedna sprawy, czyli do definicji zgorszenia.

„Wyrażenie „zgorszenie” jest w języku polskim rozumiane jako dawanie złego przykładu, obraza moralności, rozpusta . Wyrażenie to jest zatem nazwą takich zachowań, które byłyby nakłanianiem do postępowania złego, niemoralnego poprzez dawanie przykładu lub zachętę.
Cały zwrot traktujący o wywoływaniu zgorszenia w miejscu publicznych jest przykładem odesłania poza system prawny, to jest odesłania do jakiegoś systemu moralnego, wskazującego na zachowania mające charakter zachowań złych, niemoralnych. Można także przyjąć ostrożniejsze stanowisko, wedle którego odesłanie to odnosi się nie tyle do jakiegoś systemu moralnego, ile raczej do określonej normy moralnej, regulującej tę kwestię, bez rozstrzygania tego, w skład jakiego systemu moralnego może owa norma wchodzić.
Nasuwa się w tym miejscu pytanie, czy odesłanie to odnosi się do jakiegoś konkretnego, wskazanego nazwą indywidualną systemu moralności, czy też chodzi o odesłanie do systemu moralnego mającego pewne cechy (w szczególności cechę podzielania go przez jakąś część społeczeństwa), które to cechy mogłyby w zależności od momentu czasowego przysługiwać różnym systemom moralnym. Odpowiednio postawić można stosowne pytanie w odniesieniu do pojedynczej normy moralnej, czy chodzi o konkretną normę, czy też raczej chodzi o normę charakteryzującą się cechą mogącą przysługiwać w czasie normom o różnej treści.
(…)
Jeżeli przyjąć, że zawarte w art. 51 §1 Kodeksu wykroczeń odesłanie odnosi się do takiego systemu moralnego, który jest w danym momencie dominującym systemem wśród Polaków, to jest nim niewątpliwie moralność określana przez katolicyzm. Chcąc zatem ustalić, czy planowany przemarsz jest zgodny z polskim porządkiem prawnym, należy określić jego kwalifikację moralną z tego punktu widzenia.
Jednym z celów deklarowanych przez organizatorów marszu jest przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na orientację seksualną. Praktyka takich przemarszów pokazuje, że tego rodzaju deklaracje sprowadzają się między innymi do promowania homoseksualizmu. Stosownie jednak do tego co głosi na przykład doktryna katolicka, „akty homoseksualizmu z samej swej wewnętrznej natury są nieuporządkowane” . Akty homoseksualne są sprzeczne z prawem naturalnym i „w żadnym wypadku nie będą mogły zostać zaaprobowane” .
Nie ulega zatem wątpliwości, że, stosownie do moralności katolickiej, zachowania homoseksualne są złem i jako takie katolicka norma moralna je zakazuje. Z tego też względu publiczne propagowanie homoseksualizmu jest wywoływaniem zgorszenia w miejscu publicznym, co narusza art. 51 §1 Kodeksu wykroczeń. Naruszenie Kodeksu wykroczeń, będącego ustawą karną, aktualizuje obowiązek organu gminy do wydania decyzji odmawiającej wydania zgody na odbycie zgromadzenia.
(…)
W analizie legalności przemarszu warto także odnieść się do uregulowań zawartych w Konstytucji RP. Art. 57 gwarantuje wolność organizowania pokojowych zgromadzeń i uczestniczenia w nich, przy jednoczesnym zastrzeżeniu, że wolność ta może zostać ograniczona w ustawie. Ograniczenie test niczym innym jak przyznaniem ustawodawcy kompetencji do określania jakie zgromadzenia mają pozostać zakazanymi.
Zwrócić też można uwagę na art. 18 Konstytucji nakładający na państwo obowiązek opieki i ochrony małżeństwa pojmowanego jako związek kobiety i mężczyzny, macierzyństwa oraz rodzicielstwa. Promowanie zachowań homoseksualnych jest działaniem rozbijającym rodzinę, ponieważ zamiast zakładania rodzin, nakłania się jednostki do wchodzenia relacje nie mające tego charakteru. Związek między promowaniem postaw homoseksualnych a osłabianiem rodziny pokazać może sytuacja społeczna jaka ma miejsce w społeczeństwach Zachodu Europy, w których słabnąca pozycja rodziny postępuje wraz z rozpowszechnianiem się zachować homoseksualnych.

Autor tekstu ukrywa się pod pseudonimem Ignatus.

źródło: http://forum.fronda.pl/forum.php?akcja=pokaz&id=338192&wat=1

11 komentarzy do:Czy Temida jest hetero?

  • Czarek

    [Re: Czy Temida jest hetero?]

    czyzby to obronca pp. Aleksandrowicza i Tomczaka? nie jestem prawnikiem, ale chyba bardzo latwo obalic taka niechlujna linie argumentacji.

  • ondansetron

    [Re: Czy Temida jest hetero?]

    Istnieją ludzie dla których moralność katolicka nie ma żadnego znaczenia…

  • Walpurg

    [Re: Czy Temida jest hetero?]

    GENIALNE!

    To ja proponuję, aby autor złożył doniesienie do prokuratury w poniższych sprawach:

    - w supermarketach, kioskach i aptekach sprzedaje się środki antykoncepcyjne (np. prezerwatywy), które „stosownie do moralności katolickiej są złem i jako takie katolicka norma moralna je zakazuje. Z tego też względu publiczne propagowanie prezerwatyw i innych srodków antykoncepcyjnych jest wywoływaniem zgorszenia w miejscu publicznym, co narusza art. 51 §1 Kodeksu wykroczeń”

    - w piątki we wszystkich restauracjach i barach szybkiej obsługi sprzedaje się potrawy mięsne, co jak wiadomo „stosownie do moralności katolickiej jest złem i jako takie katolicka norma moralna tego zakazuje. Z tego też względu publiczne propagowanie jedzenia potraw mięsnych w dniu piątkowego postu jest wywoływaniem zgorszenia w miejscu publicznym, co narusza art. 51 §1 Kodeksu wykroczeń”

    I jeszcze ten debilny argument, że na tych paradach odwodzi się od zakładania rodzin i nakłania do zawierania związków jednopłciowych…

    Nie dziwię się, że autor chciał pozostać anonimowy. Z całą pewnością jest kretynem, a to żaden powód do chwały.

  • marcinmichał

    [Re: Czy Temida jest hetero?]

    od dawna zastanawiam się, dlaczego koledzy z frondy tak bardzo interesują się „zboczeniami”. może im kupić jakieś akcesoria erotyczne, by sobie ulżyli? głodnemu chleb na myśli?

    zgorszenie wywołują dobroduszni katolicy chcący być tacy ważni i sobie pozakazywać. kretyni.

  • spectator

    [Re: Czy Temida jest hetero?]

    Zaskakuje mnie dlaczego przedstawiciele srodowisk gejowskich bronią wyłącznie swojej orientacji jako jedynej mozliwej wśród innych mniejszościowych orientacji seksulnych. W gruncie rzeczy jestescie tworem tego samego „totalitarnego opresywizmu”, który tak krytykujecie.

  • Asiunia

    [Re: Czy Temida jest hetero?]

    Dawno nie czytałam większych bzdur. Autor zapomniał dodać, że co prawda wolność zgromadzeń można ograniczać, ale wszelkie przesłanki należy interpretować ściśle. Nie wiem skąd pomysł, że demonstracja antydyskryminacyjna stanowi „propagowanie homoseksualizmu”…to juz jest wykładnia rozszerzająca…poza tym nigdzie nie jest napisane, że w przypadku konfliktu dwóch wartości ( w tym przypadku wolności zgromadzeń i względów moralności) należy zawsze rozstrzygać na korzyść jednej z nich. po pierwsze trzeba stwierdzić, czy ewentualne zagrożenie jest realne, tzn.czy istnieje np. zagrożenie zgorszenia publicznego i dowpiero wówczas można rozważyć zakaz demontracji. A ten wywód o obowiązującej moralności katolickiej to jakaś kompletna bzdura, tylko że nie chce mi się już na ten temat rozpisywać. pozdrawiam

  • ondansetron

    [--> spectator]

    A czyż orientacja homoseksualna nie jest jedyną z możliwych orientacji?
    Poza tym niezgodzę się, że bronią tylko orientacji homoseksualnej – wystarczy poczytać statusy organizacji LGBT, by zauważyć, że również interesuje ich los osób bi i transseksualnych. Myśle, że za jakiś czas także będzie LGBTA.

  • spectator

    [Re: Czy Temida jest hetero?]

    O ile się orientuję pedofilia czy zoofilia takze stanowią „orientację”. W imie jakiej racji chcecie je dyskryminować? A moze właśnie nie chcecie? hmm?

  • ondansetron

    [--> spectator]

    To się źle orientujesz.
    Pedofilia i zoofilia należą do dużej grupy tzw parafilii, które nie są orientacjmi seksualnymi.
    Przy okazji – nie rozumiem w ogóle pytania – „chcecie”, „nie chcecie”. Pytasz się jakiejś konkretnej grupy osób o tych samych poglądach? Masz na myśli wszystkich gejów i lesbijki? Czy może masz na myśli organizacje LGBT?
    Musisz konkretniej pytać.
    A Ty chcesz dyskryminować wszystkich pedofilów?

  • pavle

    [Re: Czy Temida jest hetero?]

    Stara, stalinowska zasada znowu w cenie: dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie.

    pozdrawiamy kolegów z Frondy :->

  • kacha

    [Re: Czy Temida jest hetero?]

    ludzie nie wiem wogóle o co w tym chodzi !! nie macie innych problemów?? Bosh :/




Skomentuj

  

  

  

Obraz CAPTCHY

*

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pamiętaj: zamieszczając komentarze akceptujesz regulamin

napisz do nas: listy@homiki.pl

Homiki.pl. Czasopismo zarejestrowane w Sądzie Okręgowym Warszawa Praga pod nr 2372 więcej »
Nr ISSN: 1689-7595

Powered by WordPress & Atahualpa